A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) által irányított projektben kiterjesztik a metró szolgáltatását Gödöllőig és Csömörig: összekapcsolják az M2 metrót az Örs Vezér terén a H8-as és H9-es HÉV-ekkel. Megkezdődik a gödöllői és csömöri HÉV külső szakaszának tervezése – olvasható Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatójának Facebook posztjában.
Korábban már beszámoltunk a gödöllői (H8) és csömöri (H9) HÉV-vonalak fejlesztéséről, amely a BFK irányításával valósul meg. Az önkormányzatiból állami irányításúvá változott projektben a budapesti szakaszon vannak előzmények, azonban az agglomerációs szakaszon a tervezés korábban el sem indult. A megfelelő tervezési program érdekében első lépésben az érintett agglomerációs települések polgármestereivel és a térség országgyűlési képviselőivel egyeztettek.
Vitézy Dávid úgy fogalmazott: „alapvetés, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a csömöri HÉV megmarad, bezárásának korábbi tervét közösen elvetettük.”
Majd kiemelte: a metróvá fejlesztett vonal nem állhat meg Cinkotánál, ahogy az a korábbi fővárosi tervekben volt, hanem az agglomerációs szakasz fejlesztésének is meg kell történnie egyidejűleg.
Korszerű járművek, akadálymentes peronok, gyorsabb eljutási idők szükségesek Budapest határain kívül is, összefüggő rendszert alkotva a HÉV belső szakaszával és a kettes metróval.
Az érintettekkel történő tárgyalás során szó esett a vonal mentén elhelyezendő autós és kerékpáros parkolókról, vizsgálják egy-egy megállóhely áthelyezését és új megállók létesítését is a HÉV elővárosi szakaszán.
Szó esett továbbá a közúti átjárók szélesítéséről és biztonságosabbá tételéről, és a HÉV által okozott területelvágó hatás csökkentéséről.
Vitézy Dávid felidézte: az elmúlt évtizedben BKK-ban az irányításommal elkészült már egy megvalósíthatósági tanulmány a vonalak felújítására, amelynek eredményeit a néhány héten belül meginduló további tervezésben részben tovább visszük, de helyenként korszerűbb, utasbarátabb megoldásokat fogunk a tervezőktől kérni.
„Megkezdjük a tervezést, és több lépésben, ütemezetten megszerezzük a szükséges engedélyeket” – írta Vitézy Dávid.
„A tervezési fázis 2024-ben zárulhat le, és feltételezve a Kormány támogató döntését, a kivitelezés is megkezdődhet ezt követően. Jelenleg 4 éves építési, illetve járműgyártási időszakkal számolunk, a beruházás így legkorábban 2028-ban zárulhat le” – fűzte hozzá.
„A projekt a térség egyik legfontosabb közlekedési fejlesztése ebben az évtizedben, amelynek a megvalósulása nagymértékben enyhítheti a naponta jelentkező forgalmi dugókat” – mondta el a BFK vezérigazgatója.
A beruházás célja, hogy a teljesen megújuló vasúti pályán és a megszépülő állomásokon halkan közlekedő új szerelvények ne csak akadálymentes, hanem kényelmes, biztonságos és környezetbarát alternatívát is nyújtsanak majd a ma a vonallal párhuzamosan autózóknak.
A H8/H9-es HÉV felújítása könnyebbé teszi az életét annak a napi 40 000 ingázónak, aki már ma is a vonalat használja, és a felmérések szerint leendő utasok további ezreinek, akiket a mainál sokkal magasabb színvonalú szolgáltatást kínálva sikerül meggyőzni arról, hogy érdemes a közösségi közlekedést használniuk.
A vezérigazgató azzal zárta bejegyzését, hogy rövidesen a vonal használóinak javaslatait kérdőíven is kikérik – olvasható a közösség oldali bejegyzésben.
Cash/fotó: BFK
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…