Categories: Hírek

Motorindítás arcfelismerés alapján

Újabb védelmi funkció a GM-től

 

A legnagyobb amerikai autógyártó, a General Motors 2023-tól olyan autókat dobhat piacra, amelynek arcfelismerő szoftvere indítja be az autó motorját, legyen az elektromos vagy belső égésű. Mindez csapást mérhet az autótolvajokra, akiknek a dolgát igencsak megnehezítené az arcfelismerés – olvasható az Autószektor oldalán.

Az amerikai gyártó a saját „Ultifi” szoftverére támaszkodik, és ki akarja szorítani az Apple  és a Google fejlesztéseit az autóiból – írja az Österreich című napilap online kiadása.

Többek között új funkciókkal egészíti ki a szoftverfrissítéseket –  jelentette be a GM.  Az első, Ultifi nevű platformmal rendelkező autók 2023-ban kerülnek piacra, mind elektromos hajtással, mind belsőégésű motorral.

A későbbi funkciók között szerepelhet az autó arcfelismeréssel történő indítása – magyarázta a GM. Illetve annak lehetőségét, hogy bizonyos helyzetekben a járműbeállításokat a fiatal sofőrökhöz igazítsák. Például előre beállíthatja a maximális sebességet.

Az autóiparban drasztikus változás tapasztalható azon járművek esetében, amelyekben a szoftver játssza a központi szerepet. Az elektromobilitás tendenciájával együtt ez megváltoztatja mind az autók belső felépítését, mind az utasok kölcsönhatását a járműrendszerekkel.

Egyes szakértők azon a véleményen vannak, hogy a Google és az Apple, mint a két fő okostelefon-platform üzemeltetője, kulcsszerepet játszhat az új világ infotainment rendszereiben, mert a járművezetők továbbra is zökkenőmentesen szeretnék használni a szokásos mobiltelefon szolgáltatásokat az autóban.

Fontos azonban, hogy a gyártók pénzt keressenek az autó különböző digitális ajánlataival. Ezért akarják a pilótafülkében tartani az irányítást. Néhányan együttműködnek a technológiai cégekkel, mások szoftverplatformokat fejlesztenek nagyrészt önállóan – írja az osztrák lap.

Cash/fotó: GM

OldA

Recent Posts

Jön a 30-as korlátozás a városokban?

De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…

18 óra ago

Alig fogyasztanak kevesebbet a konnektoros hibridek a belső égésű autóknál

Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…

18 óra ago

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

3 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

4 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

5 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

5 nap ago