A benzinkutak egy része továbbra sem tud kinyitni Londonban, mert nincs elég kamionsofőr. A brit kormány külföldiekkel és kiképzőtáborokkal enyhítene a szorult helyzeten, hogy ne legyenek fennakadások karácsonyig – írja a BBC.
A Petrol Retailers Association szerint Londonban és Délkelet-Angliában a benzinkutak tizedén még mindig üzemanyaghiány van. Emiatt nem tudnak kinyitni és vásárlókat fogadni. Az üzemanyag forgalmazók jelentős többségének fogalma sincs, hogy mikor tudja a következő szállításokat teljesíteni, a helyzet a brit fővárosban továbbra is kritikus. A problémát nem az okozza, hogy nincs elég üzemanyag, hanem az, hogy nincs elég kamionsofőr, aki a tartályos teherautókat el tudná vezetni.
Ahogy korábban beszámoltunk róla Angliában 90-100 ezer kamionsofőr hiányzik a munkaerőpiacról. Emiatt már augusztus elején akadozott az élelmiszerek kiszállítása. A brit miniszterelnök, Boris Johnson szerint a probléma gyökere az, hogy Angliában évtizedeken keresztül nem fejlesztették a kamionparkolókat, nem emelték a béreket és nem javították a munkakörülményeket. A Brexit következtében pedig 30 ezer külföldi kamionsofőr hagyta el január óta Nagy-Britanniát. Bár Boris Johnson kizárta, hogy bevándorlókkal javítsanak a helyzeten a BBC információi szerint a kormány úgy döntött, hogy 5000 külföldi kamionsofőrnek teszi lehetővé az ideiglenes vízumot. Ebben a számban az ADR minősítéssel rendelkező üzemanyag szállításra bevethető hivatásos gépjárművezetők is benne vannak.
A brit Közúti Fuvarozók Egyesülete (Road Haulage Association) szerint ez édeskevés és a karácsony estig érvényes vízumokkal annyira kezelhető a probléma, mintha egy tüzet egy gyűszű vízzel próbálnának meg eloltani. A szakmai szervezet szerint ráadásul ezzel érdemben nem segítik a külföldi munkavállalók elhelyezkedését, hiszen a vízum csak három hónapra szól. Az érdeklődés intenzitását jól tükrözi, hogy október 10-ig mindössze 27 ilyen vízumot adtak ki a brit hatóságok.
A brit kormány abban bízik, hogy „házon belül” sikerül megoldani a kérdést. Szeptember végén ugyanis mintegy 10 millió fontos ráfordítással speciális edukációs programot indítottak el. Ennek keretében mintegy 3000 ember juthat C, vagy C+E kategóriás jogosítványhoz, akiket kiképző táborokban látnak el a szükséges ismeretekkel.
Emellett további 1000 fő szerezhet kamionos jogosítványt a kormány támogatásával a felnőttképzésen keresztül. Az üzemanyag-szállítással foglalkozó hivatásos teherautósofőröknek ugyanakkor kiegészítő, veszélyesáru szállításra vonatkozó ismeretekkel is kell rendelkezniük, ezért a brit kormány már dolgozik azon, hogyan lehetne az ezzel kapcsolatos tanfolyamokat és vizsgákat felgyorsítani – derül ki a tudósításból.
Cash/fotó: Facebook
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…
Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…