Körülbelül kétezer taxis tűnt el a főváros utcáiról a pandémia kezdete óta. Az Országos Taxis Szövetség elnöke azt mondta: csúcsidőben nehéz autóhoz jutni, de erről nem a munkaerőhiány, hanem a dugók tehetnek – hangzott el az InfoRádióban.
A koronavírus-járvány kitörése után 60-70 százalékkal csökkent a fővárosi taxik utasforgalma, így sok sofőr felhagyott a személyszállítással.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint, míg a járvány előtt hétezer taxis dolgozott Budapesten, ma már csak ötezren vannak.
„Kénytelenek voltak abbahagyni, nagyon sokan elmentek nyugdíjba, még többen kerestek más egyéb olyan munkát, ahol tudták kamatoztatni civil foglalkozásukat, vagy épp a tehergépjárműves vagy kamionos jogosítványukat, szaktudásukat.”
Metál Zoltán szerint a turisták elmaradása miatt kevesebb autó is ki tudja szolgálni a fővárosi igényeket, csúcsidőben azonban gyakran szinte lehetetlen autóhoz jutni, de ennek nem a taxishiány, hanem a forgalmi torlódások az oka – állítja.
„Már jeleztük hónapokkal ezelőtt, amikor a felújítások és sávlezárások kezdődtek, hogy olyan csúcsforgalom lesz a reggeli-délelőtti és a délutáni-esti időszakban, hogy egyszerűen le fog bénulni a város közlekedése. Ezt sajnos vissza is igazolták az elmúlt hetek-hónapok eseményei.”
A buszsofőrnek, fuvarozónak állt taxisok zöme eddig nem tért vissza a szakmába. Sokszor ugyanis családbarátabb időbeosztással akár a többszörösét is megkeresik korábbi bevételeiknek, ráadásul nem kell új autóra vagy lejáró taxisengedélyre sem költeni.
Mivel a személy- és árufuvarozás minden ágán nagy a munkaerőhiány, egyre több taxis hagyhatja el a pályát, mint rámutat, ez a tendencia egész Európában érezhető.
Metál Zoltán azt mondja: „a taxisbérek emelkedését nem bírná el a társadalom.
Szerinte a járvány elmúltával és a gazdasági helyzet stabilizálódásával a taxis ágazatba is visszatérnek a munkavállalók” – hangzott el a riportban.
Cash/fotó: Google
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…