Categories: Hírek

Év végig bezárhat a Skoda gyár

Hatalmas veszteséget okoz a chiphiány

 

A Skoda, amely Csehország legnagyobb exportőre, jelentősen csökkenti, vagy akár le is állíthatja termelését október 18-tól az év végéig a globális chiphiány miatt. A közgazdászok és az elemzők már most arra figyelmeztetnek, hogy a félvezetők hiánya miatt bekövetkező termeléscsökkenés kedvezőtlen hatással lesz a cseh gazdaság teljesítményére – írja a Reuters.

A globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát néhány hónap leforgása alatt, mostanra gyakorlatilag nem maradt olyan szereplő, amelynek működésére kisebb vagy nagyobb mértékben ne lett volna kedvezőtlen hatással.

A világban gyakorivá váltak a rövidebb-hosszabb ideig tartó ideiglenes gyárleállások 2021-ben, amelyek jelentős kiesést eredményeznek a vezető autógyártók termelésében.

A félvezetőhiány nem kerülte a Skoda gyárat sem, amely október 18-tól jelentősen csökkenti gyártási kapacitását, az sem kizárt, hogy év végéig teljesen leáll.

„Még a Skoda sem képes elkerülni ezt a globális válságot” – jelentette ki az ügy kapcsán Tomas Kotera, a Skoda szóvivője.

Korábban kiderült az is, hogy a vállalat több tízezer olyan járművet tárol, amelyeket a chipek hiánya miatt nem tudtak teljesen befejezni. Kotera elmondta, hogy a Skoda mindent megtesz azért, hogy a lehető leghamarabb behozza lemaradását és leszállítsa a megrendelt járműveket a vásárlóinak.

Mindez nagyon rossz hír Csehországnak, amelynek gazdasága nagyban támaszkodik az autóiparra, amely mintegy 181 ezer embernek biztosít munkát közvetlenül és az ipari termelés egynegyedét adja. Csak a Skoda mintegy 35 ezer embert foglalkoztat, akiknek a munkahelye egyelőre biztonságban van. A vállalat ugyanis elkötelezett azok megőrzése mellett, mivel arra számít, hogy 2022 második felétől fokozatosan enyhül majd a világban tapasztalható chiphiány, amely lehetővé teszi a termelés újbóli felpörgetését, azonban ilyen félvezetőhiányra Közép-Európa autógyáraiban még nem volt példa.

A Skoda várható intézkedései, a mikroelektronikai hiány miatt bekövetkező termeléscsökkenés természetesen kedvezőtlen hatással lesz a cseh gazdaság teljesítményére is, közgazdászok szerint mindez oda vezethet, hogy vissza kell vágni a növekedési várakozásokat.

Csehországban tavaly 1,13 millió személyautót gyártottak le, amely közel 20 százalékos csökkenést jelentett 2019-hez képest. A látványos visszaesésben természetesen kiemelt szerepe volt a koronavírus-járványnak, amely korábban soha nem tapasztalt kihívások elé állította az egész iparágat – derül ki az anyagból.

Cash/fotó: jarmuipar.hu

OldA

Recent Posts

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

19 óra ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

19 óra ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

19 óra ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

2 nap ago

Elgázolt két embert egy önvezető taxi Kínában, mindkét sérült intenzív osztályra került.

Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…

2 nap ago

Kigyulladhat töltés közben az ID.4, ezért visszahívást rendelt el a Volkswagen USA

A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…

2 nap ago