Categories: Hírek

Év végig bezárhat a Skoda gyár

Hatalmas veszteséget okoz a chiphiány

 

A Skoda, amely Csehország legnagyobb exportőre, jelentősen csökkenti, vagy akár le is állíthatja termelését október 18-tól az év végéig a globális chiphiány miatt. A közgazdászok és az elemzők már most arra figyelmeztetnek, hogy a félvezetők hiánya miatt bekövetkező termeléscsökkenés kedvezőtlen hatással lesz a cseh gazdaság teljesítményére – írja a Reuters.

A globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát néhány hónap leforgása alatt, mostanra gyakorlatilag nem maradt olyan szereplő, amelynek működésére kisebb vagy nagyobb mértékben ne lett volna kedvezőtlen hatással.

A világban gyakorivá váltak a rövidebb-hosszabb ideig tartó ideiglenes gyárleállások 2021-ben, amelyek jelentős kiesést eredményeznek a vezető autógyártók termelésében.

A félvezetőhiány nem kerülte a Skoda gyárat sem, amely október 18-tól jelentősen csökkenti gyártási kapacitását, az sem kizárt, hogy év végéig teljesen leáll.

„Még a Skoda sem képes elkerülni ezt a globális válságot” – jelentette ki az ügy kapcsán Tomas Kotera, a Skoda szóvivője.

Korábban kiderült az is, hogy a vállalat több tízezer olyan járművet tárol, amelyeket a chipek hiánya miatt nem tudtak teljesen befejezni. Kotera elmondta, hogy a Skoda mindent megtesz azért, hogy a lehető leghamarabb behozza lemaradását és leszállítsa a megrendelt járműveket a vásárlóinak.

Mindez nagyon rossz hír Csehországnak, amelynek gazdasága nagyban támaszkodik az autóiparra, amely mintegy 181 ezer embernek biztosít munkát közvetlenül és az ipari termelés egynegyedét adja. Csak a Skoda mintegy 35 ezer embert foglalkoztat, akiknek a munkahelye egyelőre biztonságban van. A vállalat ugyanis elkötelezett azok megőrzése mellett, mivel arra számít, hogy 2022 második felétől fokozatosan enyhül majd a világban tapasztalható chiphiány, amely lehetővé teszi a termelés újbóli felpörgetését, azonban ilyen félvezetőhiányra Közép-Európa autógyáraiban még nem volt példa.

A Skoda várható intézkedései, a mikroelektronikai hiány miatt bekövetkező termeléscsökkenés természetesen kedvezőtlen hatással lesz a cseh gazdaság teljesítményére is, közgazdászok szerint mindez oda vezethet, hogy vissza kell vágni a növekedési várakozásokat.

Csehországban tavaly 1,13 millió személyautót gyártottak le, amely közel 20 százalékos csökkenést jelentett 2019-hez képest. A látványos visszaesésben természetesen kiemelt szerepe volt a koronavírus-járványnak, amely korábban soha nem tapasztalt kihívások elé állította az egész iparágat – derül ki az anyagból.

Cash/fotó: jarmuipar.hu

OldA

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

16 óra ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

5 nap ago