Categories: Hírek

Év végig bezárhat a Skoda gyár

Hatalmas veszteséget okoz a chiphiány

 

A Skoda, amely Csehország legnagyobb exportőre, jelentősen csökkenti, vagy akár le is állíthatja termelését október 18-tól az év végéig a globális chiphiány miatt. A közgazdászok és az elemzők már most arra figyelmeztetnek, hogy a félvezetők hiánya miatt bekövetkező termeléscsökkenés kedvezőtlen hatással lesz a cseh gazdaság teljesítményére – írja a Reuters.

A globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát néhány hónap leforgása alatt, mostanra gyakorlatilag nem maradt olyan szereplő, amelynek működésére kisebb vagy nagyobb mértékben ne lett volna kedvezőtlen hatással.

A világban gyakorivá váltak a rövidebb-hosszabb ideig tartó ideiglenes gyárleállások 2021-ben, amelyek jelentős kiesést eredményeznek a vezető autógyártók termelésében.

A félvezetőhiány nem kerülte a Skoda gyárat sem, amely október 18-tól jelentősen csökkenti gyártási kapacitását, az sem kizárt, hogy év végéig teljesen leáll.

„Még a Skoda sem képes elkerülni ezt a globális válságot” – jelentette ki az ügy kapcsán Tomas Kotera, a Skoda szóvivője.

Korábban kiderült az is, hogy a vállalat több tízezer olyan járművet tárol, amelyeket a chipek hiánya miatt nem tudtak teljesen befejezni. Kotera elmondta, hogy a Skoda mindent megtesz azért, hogy a lehető leghamarabb behozza lemaradását és leszállítsa a megrendelt járműveket a vásárlóinak.

Mindez nagyon rossz hír Csehországnak, amelynek gazdasága nagyban támaszkodik az autóiparra, amely mintegy 181 ezer embernek biztosít munkát közvetlenül és az ipari termelés egynegyedét adja. Csak a Skoda mintegy 35 ezer embert foglalkoztat, akiknek a munkahelye egyelőre biztonságban van. A vállalat ugyanis elkötelezett azok megőrzése mellett, mivel arra számít, hogy 2022 második felétől fokozatosan enyhül majd a világban tapasztalható chiphiány, amely lehetővé teszi a termelés újbóli felpörgetését, azonban ilyen félvezetőhiányra Közép-Európa autógyáraiban még nem volt példa.

A Skoda várható intézkedései, a mikroelektronikai hiány miatt bekövetkező termeléscsökkenés természetesen kedvezőtlen hatással lesz a cseh gazdaság teljesítményére is, közgazdászok szerint mindez oda vezethet, hogy vissza kell vágni a növekedési várakozásokat.

Csehországban tavaly 1,13 millió személyautót gyártottak le, amely közel 20 százalékos csökkenést jelentett 2019-hez képest. A látványos visszaesésben természetesen kiemelt szerepe volt a koronavírus-járványnak, amely korábban soha nem tapasztalt kihívások elé állította az egész iparágat – derül ki az anyagból.

Cash/fotó: jarmuipar.hu

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

12 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

12 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago