A Volvo bejelentette, hogy globálisan több mint 460 000 régebbi modellt hív vissza a potenciálisan hibás vezetőoldali légzsákok miatt, amelyek miatt egy sajnálatos haláleset már be is következett.
Az említett járművekben a vezetőoldali légzsákok a felfúvódás során kiszakadhatnak, felrobbanhatnak, ami növeli annak kockázatát, hogy éles fémdarabok találják el az utastérben tartózkodókat, ebből kifolyólag sérülést vagy halált is okozhatnak. A légzsákok egy bizonyos hajtóanyagot tartalmaznak, amely a magas hőmérsékletnek és páratartalomnak való hosszú távú kitettség miatt idővel lebomolhat.
A Geely tulajdonában lévő Volvo, amely nemrégiben megerősítette a tőzsdére lépés tervét, az általa benyújtott dokumentumok szerint egy olyan kiszakadással kapcsolatos esetről tud, amely halálos áldozatot követelt.
A visszahívás körülbelül 259 383 járművet érint az Egyesült Államokban, 7048-at Kanadában és 2475-öt Mexikóban. Az érintett járművek az S80 szedán a 2001 és 2006 közötti modellévekből és az S60 szedán a 2001 és 2009 közötti modellévekből, derül ki a washingtoni székhelyű Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatóság (National Highway Traffic Safety Administration) dokumentumából.
A hiba kijavítása érdekében a Volvo a vezetőoldali légzsákokat korszerűbb hajtóanyaggal és felfúvóegységgel cseréli ki. A márkakereskedőket szeptember 30-tól értesítették. A járműtulajdonosokat november 29-től értesítik.
Cash/fotó: Volvo
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…