Categories: Hírek

Továbbra is elsőszámú baleseti ok a gyorshajtás

Több mint 50 százalékkal csökkent a gyorshajtások bevétele

 

 Jelentősen csökkentek idén a Véda közúti intelligens kamerahálózat felvételeiből származó bevételek: az idei év első hat hónapjában összesen 4,365 milliárd forintra rúgott a kiszabott bírságok összege, ez a felét sem éri el 2019 és 2020 első féléves bevételének, amikor kevéssel több, mint 10 milliárd, illetve 9,98 milliárd forint folyt be – derül ki a Világgazdaság anyagából.

A lap a rendőrségtől kikért adatokra hivatkozva írja, hogy még mindig a gyorshajtás a leggyakoribb büntetési ok, a második helyen pedig a piros lámpák figyelmen kívül hagyása áll.

A Véda közúti intelligens kamerahálózat felvételeiből származó bevételek visszaesését csak részben magyarázza a koronavírus-járvány okozta bezárkózás, hiszen annak hatásai már a 2020-as adatokban is megmutatkoztak.

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a lap érdeklődésére azt írta: 2021 első felében több mint 125 ezer bírságot szabtak ki, míg tavaly az első hat hónapban 288 ezer, 2019-ben pedig 291 ezer felett volt a kiszabott bírságok száma.

Az ORFK adatsorából kiderült, hogy a fix komplex közlekedési ellenőrzőpontokon (KKEP) a dokumentált esetek száma 84 325, a változtatható helyű KKEP-kel pedig 41 365 esetet rögzítettek. Mindkettő elmarad a korábbi évek azonos időszakától, de főleg a változtatható helyű KKEP-kel rögzített esetek száma esett vissza jelentősen, csaknem 100 ezerrel.

Az így befolyt összeg is alig több mint negyede a korábbiaknak. „Bár a Covid miatt a nagyobb városokban az emberek többször ültek autóba, mert kerülték a tömegközlekedést, hosszabb utakra – főleg amelyeken a Védarendszer működik – már sokkal ritkábban indultak, mint a korábbi években. A rokonlátogatások és a nyaralók felkeresésének megritkulásával a szabálysértések száma is csökkent, legalábbis azokon a pontokon, ahol a kamerák dolgoznak. Különösen a tranzitforgalom mennyisége maradt el az előző években megszokottól” – mondta a lapnak egy közlekedésbiztonsági szakértő.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a közlekedési balesetek száma nem változott jelentősen. Míg 2019 első felében 7504, 2020-ban pedig 6025, addig idén az első hat hónapban 6211 baleset történt az országban – derül ki az összeállításból.

k.z.t./fotó: police.hu

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

5 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

21 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

21 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago