Mint a taxisok elpanaszolták: oda, ahova eddig úgy 5 perc volt az út, most a kiszállás akár 20 percig is eltarthat. Emiatt sok megrendelést elbuknak – írja a novekedés.hu.
Az alábbi sorok írójával az egyik nagy taxitársaság diszpécsere közölte ezt késő este. Mostanság Budapesten különösen azok, akik a reggeli és a késődélutáni órákban akarnak taxival utazni, könnyen problémákba ütközhetnek.
A kocsikra sokat kell várni, de van, hogy az is hosszú percekbe telik, mire sikerül telefonon leadni a rendelést.
A Bolt sofőrjei arról számolnak be, hogy sokan, akik korábban a régebbi bejáratott brandeket hívták, most inkább hozzájuk fordulnak, de sajnos nehezen tudnak élni a lehetőséggel, mivel ők is a szokottnál jóval lassabban tudnak utazni a fővárosban.
Oda, ahova eddig úgy 5 perc volt az út, most a kiszállás akár 20 percig is eltarthat. Nem ritka, hogy emiatt a leadott rendeléseket időközben lemondják az emberek.
„Sok utas a csúcsidőszakokban joggal érezheti és tapasztalhatja azt, hogy hosszabb idő alatt érkezik meg a rendelt autója, mint amihez korábban hozzászokott. Ennek a magyarázata nem a taxik számának a drasztikus csökkenése, hanem a folyamatos közlekedési dugók miatt kialakult közúti forgalom növekedése”
– mondta el a növekedés.hu-nak Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke. Hozzátette: ahogy minden közúton közlekedő, úgy a taxisok is kénytelenek ezzel a helyzettel nap, mint nap szembenézni és bizakodni abban, hogy mielőbb befejeződnek a felújítások.
„Reménykedünk persze továbbra még abban is, hogy azokat a forgalmi sávokat, amiket a pandémia kezdetén elvett a főváros, azt mielőbb visszakapják az autósok.”
A káoszt részben az okozza, hogy a belvárosban egyszerre zajlik a Lánchíd, a Blaha Lujza tér, a Pesti alsó rakpart és a hármas metró roppant forgalmas középső szakaszának a felújítása. Mindennek tetejébe, ahogy korábban írtuk: a fővárosban ráadásul rohamosan nő az autók száma. Közép-Magyarországon az utóbbi húsz évben 400 ezerrel több személyautó került forgalomba.
A taxisok mindemiatt sajátos helyzetbe kerültek. Hisz a pandémia elején az volt a probléma, hogy túl kevés rendelés futott be.
Most viszont a rendelésszám érdemben megugrott, de a várost lebénító dugók miatt az ügymenet nem tud visszaállni a régi kerékvágásba.
Mivel a taxisok nehezen állnak lábra, ezért most különösen rosszul érinti őket az elszámolási rendszer. A kártyás fizetések ugyanis nem az ő számlájukon landolnak és időbe telik mire megkapják a részüket. Lehet akár egy hónap is mire a pénzükhöz jutnak. Viszont a kiadásokat rögtön rendezniük kell.
Ezért volt pár sofőr, aki jelezte nekünk: nem igazán örülnek, amikor az látják, hogy a kuncsaft a bankkártyát veszi ki a pénztárcájából.
Viszont jó hír, hogy magával a taxisok számával nincs probléma. A fővárosban az év elején még ötezer alatt volt az ágazatban dolgozó sofőrök száma, de mára ez a mutató 5300 fölé ment. Így az emberhiány már nem áll a megfelelő kiszolgálás útjában.
Forrás: novekedes.hu
Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…
Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…