Az új Ford Mustang Mach-E már eddig is sok ezer vásárló és rajongó képzeletét ragadta meg, most pedig egy új ügyfélkör is feltűnt a Fordnál: az Egyesült Királyság rendőrsége.
A brit rendőrök komoly érdeklődéssel fogadták a Ford tisztán elektromos SUV-modelljét: eddig már hét kapitányság is tesztelte az új típust, illetve arra kérték a Fordot, hogy készítsen egy kifejezetten rendőrautónak épített Mach-E tanulmányt.
Az Egyesült Királyság rendfenntartói jó ideje keresnek egy zöldebb megoldást a jelenleg használt járműveik helyett; nem véletlen, hogy a londoni rendőrség már alaposan kipróbálta és kielemezte a normál kialakítású Mustang Mach-E változatot. A Ford most elkészített egy rendőrautó-prototípust, az új 999 kódnevű típust, amit a londoniak mellett Sussex, Surrey, Dél-Wales, Dyfed Powys, Devon és Cornwall kapitányságai, illetve a skót rendőrök is tesztelhetnek.
A tanulmányautó a Mustang Mach-E Standard Range AWD (összkerékhajtású) kivitelre épül, de a Ford azt tervezi, hogy később egy hátsókerékhajtású változatot is készít, és mindkét verzióba a nagyobb kapacitású akkumulátort építi be. Ez az akku nemcsak az autó hatótávolságot növeli meg, hanem a rendőrségi feladatokhoz szükséges plusz képességeket is biztosítja.
Az azonnali és erőteljes gyorsulás 3,7 másodperc 100 km/órára hatásos eszköz lesz a bűnözők elleni küzdelemben, miközben a tisztán elektromos hajtású Mach-E az egyik legtakarékosabb és leginkább környezetbarát autó lehet a rendőrségi flottákban. A Mustang Mach-E elnyerte a legalacsonyabb fogyasztású elektromos autónak járó Guinness díjat, hiszen egyetlen feltöltéssel 610 kilométert tud megtenni.
A Ford mérnökei számára izgalmas feladatot jelentett, hogy a hatótávolság csökkentése nélkül oldják meg a tanulmányautó fényhídjának, szirénájának és hi-tech berendezéseinek áramellátását.
„A jármű hatótávolsága nem szenved csorbát emiatt, mert a fényhíd nem a meghajtó akkumulátorból, hanem a 12 voltos akkuból kap energiát” –magyarázta el Terry Adams, a Ford of Britain and Ireland értékesítési igazgatója. „A jövőbeli fejlesztések során már arra is ügyelnünk kell, hogy nagyobb kapacitású akkumulátort szereljünk az autóba a kiegészítő felszerelések működtetéséhez.”
Az eredeti Mach-E átalakítását a Ford régi, megbízható partnere, az essexi Safeguard SVP végezte, amely a megkülönböztető jelzések beépítésére szakosodott.
A tanulmányautóba beszerelt kiegészítők között számos egyedi elem és konzol található, amelyekkel a jármű minimális módosítása mellett is stabilan rögzíthetők a speciális feladatokat szolgáló berendezések. Minden világítótest LED-es, mert ezek nagyon kevés energiát fogyasztanak, mérsékelve a 12 voltos akku terhelését.
A 999-es modell külső fényezése különleges festékanyagokkal készült, amelyek biztosítják, hogy az autó éjjel-nappal jól látható legyen.
A Ford és a Safeguard SVP egy másik tanulmányautót is készített: a Transit öttonnás, módosított „Páncélozott Személyszállító” kivitelét, amivel a rendőrségi egységek még hatékonyabban teljesíthetik különleges bevetéseiket – olvasható az ismertetőben.
k.z.t./fotó: Ford Magyarország
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…