Megállapodott a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének átvételéről. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor 2023 után kezdődhet a kivitelezés – olvasható a Facebook bejegyzésben.
Állami beruházásként valósul meg a 2-es metró és a gödöllői, valamint csömöri HÉV összekötése. Erről kötött megállapodást Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ és Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.
Vitézy Dávid a közösségi oldalán tett bejelentésében kiemelte, hogy a további tervezésre és a beruházás előkészítésére az állam 4,6 milliárd forint európai uniós támogatást biztosít. Hozzátette: a legfontosabb újdonság az lesz, hogy az Örs vezér terénél összekötik a 2-es metró vonalát a HÉV-vel.
Vitézy Dávid júliusban az InfoRádióban is beszélt a beruházás első lépéseiről. Mint mondta, a budapesti szakaszon már vannak kész tervek, az agglomerációt illetően viszont csak most kezdőik a munka.
„Én azt tudom ígérni, hogy gőzerővel nekiállunk a munkának, és ha minden jól megy, akkor jövő év végére építési engedélyeink, 2023 végére kiviteli terveink lehetnek. Ezt követően, 2024-től indulhat meg a kivitelezés, ha a következő kormányzati és európai uniós ciklusban a finanszírozást mögé lehet majd tenni. Azonban, hogy milyen ütemezéssel tud majd pontosan megvalósulni a felújítás, arról – a tervek hiányában – felelőtlen dolog lenne ma fixet mondani” – hangsúlyozta a BFK vezérigazgatója.
A Vitézy kitért arra is, hogy mitől lehet igazán modernebb és használhatóbb az utasok számára a megújult HÉV-vonal. Miután óriási az igény, hogy versenyképes kötöttpályás közeledés legyen, ennek megfelelően tehát
Gödöllőn negyedórás, Csömörön félórás követésben gondolkodnak, Cinkotától befelé viszont egy sokkal sűrűbb, lényegében egy 5 percenkénti metróközlekedésben. A rákosfalvai lakótelepnél pedig a M2-es teljes kínálata lenne már elérhető.
A Fővárosi Közgyűlés tavaly februárban határozott arról, hogy nem folytatják a projektet saját finanszírozásban, így az előkészítés elakadt. A kormány ezután döntött úgy, hogy átveszi a fejlesztést, a HÉV-ek fenntartása ráadásul időközben állami feladat lett.
Cash/fotó: BFK
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…