Categories: Hírek

Összekötik a 2-es metrót a HÉV-vel az Örs vezér térnél

Az állam 4,6 milliárd forint uniós támogatást biztosít

 

Megállapodott a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének átvételéről. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor 2023 után kezdődhet a kivitelezés – olvasható a Facebook bejegyzésben.

Állami beruházásként valósul meg a 2-es metró és a gödöllői, valamint csömöri HÉV összekötése. Erről kötött megállapodást Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ és Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.

Vitézy Dávid a közösségi oldalán tett bejelentésében kiemelte, hogy a további tervezésre és a beruházás előkészítésére az állam 4,6 milliárd forint európai uniós támogatást biztosít. Hozzátette: a legfontosabb újdonság az lesz, hogy az Örs vezér terénél összekötik a 2-es metró vonalát a HÉV-vel.

Vitézy Dávid júliusban az InfoRádióban is beszélt a beruházás első lépéseiről. Mint mondta, a budapesti szakaszon már vannak kész tervek, az agglomerációt illetően viszont csak most kezdőik a munka.

„Én azt tudom ígérni, hogy gőzerővel nekiállunk a munkának, és ha minden jól megy, akkor jövő év végére építési engedélyeink, 2023 végére kiviteli terveink lehetnek. Ezt követően, 2024-től indulhat meg a kivitelezés, ha a következő kormányzati és európai uniós ciklusban a finanszírozást mögé lehet majd tenni. Azonban, hogy milyen ütemezéssel tud majd pontosan megvalósulni a felújítás, arról – a tervek hiányában – felelőtlen dolog lenne ma fixet mondani” – hangsúlyozta a BFK vezérigazgatója.

A Vitézy kitért arra is, hogy mitől lehet igazán modernebb és használhatóbb az utasok számára a megújult HÉV-vonal. Miután óriási az igény, hogy versenyképes kötöttpályás közeledés legyen, ennek megfelelően tehát

  • felgyorsítanák a HÉV-et, hogy lakott területen kívül 100 km/h-val haladjon,
  • mindenhol akadálymentes peronokat, P+R parkolókat és biciklitárolókat létesítenének az agglomerációs szakaszon.
  • A budapesti XVI. kerületi szakaszon a megállók kiosztása változna, áthelyezve a mai súlypontokra,
  • több szakaszon pedig a föld alá süllyesztenék a HÉV-et kéregvezetésben.
  • Az Egyenes utcai lakótelepnél létrehoznának egy új vasúti-HÉV átszálló csomópontot, míg
  • az Örs vezér terét külön szintben, vélhetően magas vezetésben keresztezné az útvonal, és kapcsolódna be a metróvonalba.

Gödöllőn negyedórás, Csömörön félórás követésben gondolkodnak, Cinkotától befelé viszont egy sokkal sűrűbb, lényegében egy 5 percenkénti metróközlekedésben. A rákosfalvai lakótelepnél pedig a M2-es teljes kínálata lenne már elérhető.

A Fővárosi Közgyűlés tavaly februárban határozott arról, hogy nem folytatják a projektet saját finanszírozásban, így az előkészítés elakadt. A kormány ezután döntött úgy, hogy átveszi a fejlesztést, a HÉV-ek fenntartása ráadásul időközben állami feladat lett.

Cash/fotó: BFK

OldA

Recent Posts

Gyakori tévhit miatt akár a jogosítványunkat is elveszíthetjük

Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…

16 óra ago

Egészen elképesztő, ami a használtautó-piacon történik

A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…

17 óra ago

Hamarosan nincs több lebuktatott traffipax

A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…

2 nap ago

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

3 nap ago

Májusban is lendületesen bővült a hazai elektromos járműpark

2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…

5 nap ago

Autósok figyelem: ez a hiba akár félmillióba is kerülhet

A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…

5 nap ago