Megállapodott a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének átvételéről. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor 2023 után kezdődhet a kivitelezés – olvasható a Facebook bejegyzésben.
Állami beruházásként valósul meg a 2-es metró és a gödöllői, valamint csömöri HÉV összekötése. Erről kötött megállapodást Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ és Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.
Vitézy Dávid a közösségi oldalán tett bejelentésében kiemelte, hogy a további tervezésre és a beruházás előkészítésére az állam 4,6 milliárd forint európai uniós támogatást biztosít. Hozzátette: a legfontosabb újdonság az lesz, hogy az Örs vezér terénél összekötik a 2-es metró vonalát a HÉV-vel.
Vitézy Dávid júliusban az InfoRádióban is beszélt a beruházás első lépéseiről. Mint mondta, a budapesti szakaszon már vannak kész tervek, az agglomerációt illetően viszont csak most kezdőik a munka.
„Én azt tudom ígérni, hogy gőzerővel nekiállunk a munkának, és ha minden jól megy, akkor jövő év végére építési engedélyeink, 2023 végére kiviteli terveink lehetnek. Ezt követően, 2024-től indulhat meg a kivitelezés, ha a következő kormányzati és európai uniós ciklusban a finanszírozást mögé lehet majd tenni. Azonban, hogy milyen ütemezéssel tud majd pontosan megvalósulni a felújítás, arról – a tervek hiányában – felelőtlen dolog lenne ma fixet mondani” – hangsúlyozta a BFK vezérigazgatója.
A Vitézy kitért arra is, hogy mitől lehet igazán modernebb és használhatóbb az utasok számára a megújult HÉV-vonal. Miután óriási az igény, hogy versenyképes kötöttpályás közeledés legyen, ennek megfelelően tehát
Gödöllőn negyedórás, Csömörön félórás követésben gondolkodnak, Cinkotától befelé viszont egy sokkal sűrűbb, lényegében egy 5 percenkénti metróközlekedésben. A rákosfalvai lakótelepnél pedig a M2-es teljes kínálata lenne már elérhető.
A Fővárosi Közgyűlés tavaly februárban határozott arról, hogy nem folytatják a projektet saját finanszírozásban, így az előkészítés elakadt. A kormány ezután döntött úgy, hogy átveszi a fejlesztést, a HÉV-ek fenntartása ráadásul időközben állami feladat lett.
Cash/fotó: BFK
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…
A DataHouse legfrissebb előzetes adatai szerint márciusban minden eddiginél magasabban alakult a belföldi használtautó-adásvételek száma:…
Nem igazán közismert, de tény, hogy létezik Magyarországon olyan B kategóriás járművezetői engedély, ami kizárólag…