Categories: Hírek

Nyolcvan utas szállítására alkalmas a Kamaz hidrogén busza

45 kW teljesítménnyel 250 kilométer a hatótávja

 

Kamaz 6290 néven mutatta be első hidrogén üzemanyagcellás buszát az orosz gyártó. Az autóbuszt Moszkvában fogják tesztelni a jövő évben – részben azért, mert az orosz főváros nagy erőkkel elektrifikálja a buszflottáját, részben pedig azért, mert Moszkvában adottak az infrastrukturális feltételek a busz üzemeltetéséhez – írja az autopro.hu.

A Kamaz 6290 egy hidrogén üzemanyagcellás szóló autóbusz, 12,4 méter hosszú, 80 utas szállítására alkalmas (ebből 33 ülőhely). A busz a Kamaz 6282-es akkumulátoros elektromos modellen alapul, ilyen jármű többek között Moszkvában is üzemel napi szinten.

Az akkumulátoros modellektől ránézésre is könnyű lesz megkülönböztetni a 6290-est: a hidrogén tárolásához szükséges tartályt a busz tetején helyezték el, ennek kapacitását (és súlyát) viszont nem hozták nyilvánosságra. A busz hatótávolsága az oroszok szerint 250 kilométer lesz, ami akár helyközi üzemre is alkalmassá teheti a járművet.

A busz ZF tengelyekkel rendelkezik, melyek közül a hátsó egy AxTrax, amelybe az elektromos hajtás van beépítve – ennek teljesítménye nem ismert. Az üzemanyagcella feltételezett teljesítménye 45 kilowatt, de erről sincs további információ. A busz -40 és +40 Celsius-fok közötti hőmérsékleten üzemelhet.

Szergej Csemezov, a Kamazt is tulajdonló Rostec állami vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy a világ fejlődik, és ezzel Oroszországnak is lépést kell tartania. A hidrogén üzemanyagcellás buszok jelentik a következő lépcsőt a fenntartható tömegközlekedésben – tette hozzá.

A busz karosszériáját és alvázát a Kamaz leányvállalata, a Nefaz gyártja, míg a hajtásláncot és a hidrogénnel kapcsolatos elemeket a Kamaz fejlesztette ki – írja az electrive.com.

A buszt 2022-ben Moszkva utcáin fogják tesztelni, a tervek szerint a prototípus próbafutása 2023-ra már véget is ér. Az orosz fővárosban már van olyan hidrogénkút, ami alkalmas a busz tankolására, a város pedig nagy erőkkel dolgozik a buszközlekedésének elektrifikálásán – derül ki a tájékoztatóból.

Cash/fotó: h2.live

OldA

Recent Posts

Módosítják a Fővárosi Taxirendeletet?

A múlt héten a BKK megküldte a Fővárosi Taxirendelet módosításának tervezetét a taxis szakmai és…

6 óra ago

Jelentkezzen, aki látta a balesetet!

A rendőrség egy pécsi baleset szemtanúit keresi. A Pécsi Rendőrkapitányság 02010/3002/2025. bűnügyi számon nyomozást folytat…

7 óra ago

Háziorvosok kezében az idősebb sofőrök sorsa?

Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…

1 nap ago

Ne fizessen a biztonság illúziójáért: így leplezheti le a hamis légzsákot egy használt autóban

Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…

1 nap ago

Négy pontos ígéret Brüsszeltől, több ezer munkavállalón kegyelmeznek meg

Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…

1 nap ago

Itt vannak az új magyar szupertraffipaxok

Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…

2 nap ago