Categories: Hírek

Már van ahol látható a híd végleges színe

Szélesebb kerékpárút, külön gyalogossáv épül

 

A Lánchíd rekonstrukciója újabb szakaszához érkezett: elkészült az első felújított láncszakasz, amelyen már látszik a híd majdani színe. Emellett elkezdődött a budai aluljáró bontása is – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.

Újabb fontos részéhez érkezett a Lánchíd korszerűsítése: megújult az első láncszakasz a medernyílásban. Az elemeket rozsdásodás elleni védelemmel látták el és festették, így már megmutatkozik a Lánchíd „új” színe, amelyet igyekeztek úgy megválasztani, hogy az a lehető legjobban hasonlítson a régire.

Elsőként 14 lánckötegen és a hozzájuk tartozó függesztőrudakon végeztek aprólékos felújítást.  Lefedett, függesztett állványról dolgozva, először szemcseszórással megtisztították az elemeket, majd több lépésben vitték fel az alapozó, a közbenső, végül pedig – a híd végleges, kékesszürke színét adó – fedő festékréteget.

A korrózióvédelmi munkákkal szakaszonként fentről lefelé haladnak a híd láncszerkezetein. A felújítás során a láncok csuklójánál egy különleges, rugalmas bevonatrendszert használnak, ami követni tudja a láncszemek esetleges mozgását.

A projekt során a tucatnyi lemezből álló láncszemek és a függesztőrudak esetében több mint 23 ezer négyzetméternyi festhető felület korrózióvédelmét végzik el.

Elkezdődött a budai aluljáró vasbeton szerkezetének bontása, ami helyett egy tágasabb, jobban belátható, így jóval biztonságosabb aluljáró áll majd a közlekedők rendelkezésére. A korábbi kör keresztmetszetű, három méter széles kerékpáros alagút helyett négy méter szélességű aluljáró készül függőleges falakkal, így lehetővé válik, hogy a kétirányú biciklisáv mellett egy 1,75 méter széles járda is épüljön a gyalogosoknak.

Augusztusban befejeződött a medernyílásban az elöregedett vasbeton pályalemez bontása és helyére került az új pályalemez első darabja. A feltáruló szerkezeteket folyamatosan vizsgálják, és a károsodott elemekre készülő terveknek megfelelően javítják, hogy fogadni tudják a szakaszosan helyükre kerülő új acél pályatáblákat.

A Lánchíd öntöttvas korlátjainak bontásával is ütemezetten haladnak a medernyílás északi és déli részén. Az elemek felújításuk után visszakerülnek majd a hídra.

A Lánchíd 2023-ra újul meg teljesen. A korszerűsítéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők.

Cash/fotó: BKK

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

22 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

2 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

2 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

3 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

5 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

5 nap ago