Categories: Hírek

Jövőre már sofőr nélküli taxik járhatnak Németországban

Opció lesz a kormány

 

Az önvezető robotaxik tesztelése erőteljesen zajlik a világ számos pontján, több-kevesebb sikerrel. Léteznek olyan koncepciók, ahol a kormány eltűnik a műszerfal alatt, míg másik modellnél, megrendeléskor eldönthető, kéri-e a tulaj egyáltalán.

A Volkswagen és az Apple korábbi ügyvezetője, Johann Jungwirth úgy véli, fényes jövő áll az önvezető járművek előtt. Jungwirth, aki jelenleg az Intel tulajdonában lévő Mobileye alelnöke arra számít, hogy a sofőr nélküli taxik már 2022-ben megjelenhetnek Németország útjain.

A Mobileye, amely a kameraalapú vezetéstámogató rendszereket ötvözi a LiDAR (Light Detection and Ranging, magyarul lézer alapú távérzékelés) technológiával, megkapta a szükséges engedélyeket, hogy elkezdhesse tesztelni Németországban a 4-es szintű önvezetésre képes rendszerét. Ennek köszönhetően pedig egyre közelebb kerülünk ahhoz a ponthoz, hogy a vezető nélküli, valóban önvezető technológia megjelenjen a kereskedelmi forgalomban is.

A szakember arra számít, hogy a 4-es szintű autonómiával rendelkező robotaxik, amelyekben az autó már a sofőr beavatkozása nélkül is képes önmagától közlekedni, várhatóan 2022 és 2025 között fognak megjelenni. Meglátása szerint a technológia fokozatosan, egymás után terjed majd el Németország 16 tagállamában.

Jungwirth úgy számol, hogy a 4-es szintű önvezetés 2024-től vagy 2025-től kezdve alapfelszereltségként is meg fog jelenni a civil használatra szánt csúcskategóriás autókban, és a technológia opcionálisan választható extraként más szegmensekben is elérhető lesz.

„Ettől a ponttól kezdődően az emberek választhatnak, hogy az autójukban legyen, vagy ne legyen kormánykerék” – fejtette ki Jungwirth az Automobilwoche által rendezett, az jövőbemutató autóipari fejlesztésekkel foglalkozó konferencián.

A szakember jóslatai helytállónak tűnhetnek, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a prémiumgyártók egymás után mutatják be a kormány nélküli járművekkel kapcsolatos tanulmányaikat.

 

Ezek közül a legutóbbi a nemrég leleplezett Audi Grandsphere koncepció. A méretes luxus szedán gyakorlatilag nem más, mint egy kerekeken guruló nappali, amely képes a kormánykereket a műszerfal alá rejteni, és emberi beavatkozás nélkül közlekedni.

 

A négykarikás márka vezetősége kifejtette, terveik között szerepel, hogy 2026-ra már 4-es szintű önvezetéssel rendelkező autókat kínáljanak vásárlóik számára. Azzal kapcsolatban azonban még nincsenek hírek, hogy ezekben a modellekben továbbra is találkozhatunk-e a kormánykerékkel – ismerteti a jövő problémáinak egyikét az Alapjárat.

Cash/fotó: progress.audi

OldA

Recent Posts

Május 5-től forgalomkorlátozás lesz a Hungária körúti felüljáró Árpád híd felé vezető oldalán

Május 5-én hétfőn garanciális dilatáció- és burkolatjavítási munkálatok kezdődnek a Hungária körúti felüljáró Árpád híd…

8 óra ago

Halványul a toyotás legenda – Az ötéves autók közül kik a legjobbak és legproblémásabbak?

Elkészült az ADAC megbízhatósági statisztikája. A Totalcar most az öt évvel ezelőtt gyártott autóknál nézett…

2 nap ago

Katasztrofális hír jött a magyar autósoknak, ez mindenkinél kiveri a biztosítékot

Túl sok az öreg autó, az újakat meg nem veszik, ez a javaslat viszont megint az…

3 nap ago

Ezen a hétvégén is szabad a rakpart

Folytatódik a népszerű rakpartnyitás-sorozat: a hétvégén ismét megnyílik a Pesti alsó rakpart. A mozogni és…

3 nap ago

Az M1 Szerviz kiemelt ajánlata az Országos Taxis Szövetség tagjai részére

Márkaszerviz és márkafüggetlen kárrendezési szolgáltatások Budaörsön Az M1 Szerviz elhivatott abban, hogy egyedi igényekhez igazított,…

3 nap ago

Végigment ugyan a magyar sajtón, de attól még nem vonják ki az 50 eurósokat a forgalomból

Több magyar portál is megírta a Blikkre hivatkozva, hogy az Európai Központi Bank kivonja az…

4 nap ago