Categories: Hírek

A Jogger egy Joker a taxisoknak

Novembertől rendelhető a gázos és benzines változat

 

A Dacia bemutatta a Joggert, mint a járműcsalád „negyedik pillérét” a Spring, a Sandero/Logan és a Duster mellett. Az LPG-s és benzines változat műszaki paraméterei és várható ára miatt taxinak is tökéletesen megfelel.

A vadonatúj modell öt- és hétüléses kivitelben lesz kapható, és „a legjobb ár/élhetőség arányt” kínálja majd az európai piacon. A Jogger név a Dacia magyarázata szerint a „sportra, a természetre és a pozitív energiára” utal, és a Dacia modellekre jellemző tulajdonságokat – praktikum, robusztusság és megfizethetőség – tükrözi.

A szabadidő-autókra hajazó dizájnnal és a kombikra jellemző mérettel rendelkező jármű egy családi egyterű belsejét rejti magában. A Jogger orra pontosan úgy néz ki, mint a Sandero Stepway modellé. A 4,55 méteres hosszával a Jogger a Dacia jelenlegi modellpalettájának leghosszabb járműve, és ötüléses konfigurációban 708 literes csomagtérrel rendelkezik, ami a második üléssort lehajtva 1819 literesre bővíthető. Ezenkívül 24 liternyi tárolóhely áll rendelkezésre az utastérben.

Aki ült már valaha egy modern Daciában, annak a Jogger belső dizájnja nem fog meglepetést okozni. Az elrendezés nagyon ismerős lesz, a középkonzol tetején egy táblagépszerű infotainment képernyő terpeszkedik el, alatta pedig a klímavezérlő kapott helyet. Az alapváltozatban az érintőképernyő helyére egy telefontartó kerül, amely navigációs rendszerré alakítja át az okostelefonunkat. Az automatikus fényszórók és ablaktörlők, illetve a kormánykerékre szerelt vezérlőgombok mellett még a sebességkorlátozó is az alapfelszereltség részét képezi.

Megjelenésekor a Dacia Jogger kizárólag benzines és LPG motorokkal lesz kapható. Dízel opció nincs a kínálatban, a vásárlók egy új, 1,0 literes, háromhengeres, 110 lóerős benzinmotort választhatnak, amely – legalábbis egyelőre – a legerősebb motornak számít a kínálatban. Ehhez hatfokozatú kézi sebességváltó társul, amely az első kerekek felé továbbítja a hajtást.

Az az ECO-G 100 jelű motor hatótávolsága körülbelül 1000 kilométer. Egyelőre nincs szó opcionális automata sebességváltóról, de azt már bejelentette a gyártó, hogy a kínálat 2023-ban egy hibrid motorral bővül. A Dacia ígérete szerint a Jogger lesz a legkönnyebben elérhető 7 üléses hibrid a piacon.

A megrendelések a tervek szerint 2021 novemberében indulnak mintegy 30 országban, elsősorban Európában, de Törökországban és Izraelben is elérhető lesz a modell.

 

A Jogger 2022 februárjában érkezik a márkakereskedésekbe, s ha minden igaz, ár/érték arányban egy kivételesen kedvező autó lesz, ami a taxisok számára is elérhető és kifizetődő lehet, még akkor is, ha nem elektromos gépkocsiról van szó.

Cash/fotó: motor1.com

OldA

Recent Posts

Dupla biznisz: kábítószert adott el külföldi fesztiválozóknak egy taxis Budapesten

Elfogtak egy 38 éves taxist, aki külföldieknek adott el kábítószert – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság kedden a police.hu oldalon. Azt írták,…

14 óra ago

Rákattantak a robotaxira az utasok, lemondják az emberi sofőröket

Újabb amerikai városban terjeszkedik a Waymo robotaxi-szolgáltatása, ami még ritka, de elszántan akarják kipróbálni a…

14 óra ago

Közlekedés augusztus 20-án a fővárosban

Az augusztus 20-i nemzeti ünnephez kapcsolódó állami rendezvények miatt a fővárosban több belvárosi helyen kell…

2 nap ago

Prágába tart? Ezektől a fehér furgonoktól retteg most mindenki

Újfajta rendőri egységtől feszülnek be a rakoncátlan sofőrök. Nincs előle menekvés, sem kibúvó. Egy új…

2 nap ago

Elhúzódik a Flórián téri felüljáró felújítása, a vártnál rosszabb állapotban van a déli híd

A bontási munkák során feltárt problémák, valamint a déli híd vártnál is rosszabb műszaki állapota…

3 nap ago

Az európai autóipar összeomlását vizionálja a Mercedes vezére

Ami a 2020-as évek elején utópiának tűnt a gyártónak, az mára disztópia lett. Néhány éve…

3 nap ago