Categories: Hírek

A Jogger egy Joker a taxisoknak

Novembertől rendelhető a gázos és benzines változat

 

A Dacia bemutatta a Joggert, mint a járműcsalád „negyedik pillérét” a Spring, a Sandero/Logan és a Duster mellett. Az LPG-s és benzines változat műszaki paraméterei és várható ára miatt taxinak is tökéletesen megfelel.

A vadonatúj modell öt- és hétüléses kivitelben lesz kapható, és „a legjobb ár/élhetőség arányt” kínálja majd az európai piacon. A Jogger név a Dacia magyarázata szerint a „sportra, a természetre és a pozitív energiára” utal, és a Dacia modellekre jellemző tulajdonságokat – praktikum, robusztusság és megfizethetőség – tükrözi.

A szabadidő-autókra hajazó dizájnnal és a kombikra jellemző mérettel rendelkező jármű egy családi egyterű belsejét rejti magában. A Jogger orra pontosan úgy néz ki, mint a Sandero Stepway modellé. A 4,55 méteres hosszával a Jogger a Dacia jelenlegi modellpalettájának leghosszabb járműve, és ötüléses konfigurációban 708 literes csomagtérrel rendelkezik, ami a második üléssort lehajtva 1819 literesre bővíthető. Ezenkívül 24 liternyi tárolóhely áll rendelkezésre az utastérben.

Aki ült már valaha egy modern Daciában, annak a Jogger belső dizájnja nem fog meglepetést okozni. Az elrendezés nagyon ismerős lesz, a középkonzol tetején egy táblagépszerű infotainment képernyő terpeszkedik el, alatta pedig a klímavezérlő kapott helyet. Az alapváltozatban az érintőképernyő helyére egy telefontartó kerül, amely navigációs rendszerré alakítja át az okostelefonunkat. Az automatikus fényszórók és ablaktörlők, illetve a kormánykerékre szerelt vezérlőgombok mellett még a sebességkorlátozó is az alapfelszereltség részét képezi.

Megjelenésekor a Dacia Jogger kizárólag benzines és LPG motorokkal lesz kapható. Dízel opció nincs a kínálatban, a vásárlók egy új, 1,0 literes, háromhengeres, 110 lóerős benzinmotort választhatnak, amely – legalábbis egyelőre – a legerősebb motornak számít a kínálatban. Ehhez hatfokozatú kézi sebességváltó társul, amely az első kerekek felé továbbítja a hajtást.

Az az ECO-G 100 jelű motor hatótávolsága körülbelül 1000 kilométer. Egyelőre nincs szó opcionális automata sebességváltóról, de azt már bejelentette a gyártó, hogy a kínálat 2023-ban egy hibrid motorral bővül. A Dacia ígérete szerint a Jogger lesz a legkönnyebben elérhető 7 üléses hibrid a piacon.

A megrendelések a tervek szerint 2021 novemberében indulnak mintegy 30 országban, elsősorban Európában, de Törökországban és Izraelben is elérhető lesz a modell.

 

A Jogger 2022 februárjában érkezik a márkakereskedésekbe, s ha minden igaz, ár/érték arányban egy kivételesen kedvező autó lesz, ami a taxisok számára is elérhető és kifizetődő lehet, még akkor is, ha nem elektromos gépkocsiról van szó.

Cash/fotó: motor1.com

OldA

Recent Posts

Egy taxis leütött egy nőt Budapest belvárosában, garázdaság miatt indult büntetőeljárás

Az Instagramon terjed egy videó, amin az látható, amint egy taxisofőr súlyosan bántalmaz két nőt:…

5 óra ago

Így változnak jövőre az autópálya-matricák árai

Várhatóan idén is december 1-től lehet megvásárolni a jövő évre, vagyis 2026-ra érvényes autópálya-matricákat és…

1 nap ago

Szigorít az EuroNCAP: újra fontosak lehetnek a gombok az utastérben

Komoly hangsúlyt fektetnek a vezetéstámogató elektronikák helyes működésére. A modern autók egyre biztonságosabbak, egyre könnyebben…

2 nap ago

Meghosszabbították: még három hónapig igényelhetik a cégek a 4 milliós villanyautó-támogatást

Három hónappal tovább, 2026. február végéig meghosszabbítják a vállalati e-autó támogatás igénylési lehetőségét – közölte a…

3 nap ago

Változik a forgalmi rend a Hungária körút – Thököly út kereszteződésében

November 29-e szombattól forgalmirend-módosítás lép életbe a XIV. kerületben a Hungária körút – Thököly út…

4 nap ago

Új szabályok léptek hatályba a jogosítványoknál

Hatályba léptek az Európai Unió jogosítványokra, valamint a vezetéstől való eltiltásokra vonatkozó új, modernizált szabályai.…

5 nap ago