Categories: Hírek

Vezeték nélkül tölthetö autót mutatott be a Hyundai

Hatszáz Genesisnél lehet ez opció

 

A koreai cég elsőként a luxusautókat gyártó leányvállalata, a Genesis legújabb modelljében, a GV60-ban mutatja be a technológiát, ami fölöslegessé teszi az otthoni vezetékes töltést.

A bemutatott SUV a WiTricity technológiáját használja, ami akár 11 kW-os töltési teljesítményt is lehetővé tesz, vagyis papíron jóval gyorsabb, mint a jellemzően 3 vagy 7 kW-os hálózati töltők. A tulajdonosoknak mindössze annyi lesz a dolguk, hogy ráparkoljanak a garázsban kialakított töltőfelületre, és hat órával később már teljesen feltöltött akkumulátorral várja őket az autójuk, ami a gyári adatok szerint nagyjából 430 kilométert tud megtenni egy töltéssel.

Az elmúlt években egyre több helyen kísérleteznek olyan utakkal, amelyek indukciós technológiával, menet közben töltenék az elektromos autókat, ugyanakkor ilyen autó egyelőre csak meglehetősen kevés létezik. Bár a BMW a 2017-ben bemutatott 530e plug-in hibridnél már alkalmazott hasonló megoldást, de a vezeték nélküli töltés egyelőre leginkább csak a technológia utólagos beszerelésével oldható meg.

A piacon ma már több cég is van, amely kifejezetten az ilyen utángyártott technológiákra szakosodott, a Plugless Power például számos népszerű villanyautó-márkához fejleszt ilyen megoldást. A vezeték nélküli töltés egyelőre a Genesis autójában is csak opcionálisan lesz elérhető, első körben mindössze hatszáz darabot gyártanak abból a modellből, ami már rendelkezik ezzel a funkcióval.

A GV60 a Genesis első olyan modellje, ami már a Hyundai kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztett E-GMP moduláris platformjára épül. Ugyanezt a platformot láthattuk már korábban a Hyundai Ioniq 5-nél is, amelynél a gyártó szintén egy érdekes megoldást vetett be, ugyanis az autót napelemes tetővel látták el, így meghosszabbítva a hatótávját.

A GV60-at a vezeték nélküli töltés mellett számos egyéb innovatív megoldással is ellátták, ilyen például a hatalmas, a műszerfalat és az infotainment rendszert is magában foglaló érintésérzékeny kijelző, az autóból automatikusan előbukkanó kilincsek vagy a digitális visszapillantó tükrök. Igaz, utóbbi nem mindenhol lesz elérhető, hiszen több országban a jelenlegi szabályok nem teszik lehetővé, hogy a hagyományos tükröket kamerákkal és kijelzőkkel helyettesítsék – derül ki a tájékoztatásból.

Cash/fotó: Top Gear

 

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

13 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago