Mobilize mobilitási szolgáltató neve alatt vezeti be az európai piacra azt a kínai elektromos autót a Renault, amit csak taxisok bérelhetnek, így a vételára kevésbé fontos, mint a lízing illetve bérleti díja, de azt még nem tették közzé – tudta meg a vezess.hu.
A Renault az év elején árulta el a következő évekre vonatkozó stratégiáját, és ennek egy új márka, a Mobilize is része volt. A tevékenysége igen szerteágazó lesz, nem egy hagyományos autómárkáról van szó, hanem mobilitási szolgáltatóról, aminek máris megismerhetjük az egyik első termékét.
A Limo egy tisztán elektromos hajtású taxi.
Az autó a Renault és a Jiangling közös terméke, és eredetileg a kínai piacra szánták, de hamarosan az európai utakra is megérkezhet a Mobilize égisze alatt.
Nem egy új Renault-ról van tehát szó, hanem egy olyan kínai elektromos autóról, amit kimondottan a személyszállítást végző szolgáltatók jellemző igényei szerint alakítottak ki.
A Limo egy 4,67 méter hosszú szedán, a megszokottnál nagyobb, 2,75 méteres tengelytávval, ezért a hátsó üléssor is tágasnak ígérkezik, a lapos padlója miatt akár három felnőtt is kényelmesen ülhet ide, a beszállást a szélesebbre nyíló ajtók könnyítik meg, a csomagtér 411 literes. A sofőrről sem feledkeztek meg, kényelmes vezetőülést és hűthető italtartót terveztek neki.
A műszerfal nem lehet ismerős a Renault-modellekből, de az új autók receptje szerint készült, 10,25 colos műszeregységgel és 12,3 colos érintőképernyővel. Az elektromotorja 150 lóerős, amivel 9,6 másodperc alatt gyorsul százra, szóval nem okoz majd gondot tartani a városi forgalom ritmusát, a taxis célokra a 140 km/órás végsebesség is elegendő.
A Mobilize szerint a Limo fordulóköre nem lesz nagyobb, mint egy Cliónak, és a 60 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével megtehető 450 kilométer is ígéretesen hangzik, a gyorstöltéssel 40 perc alatt 250 kilométerrel növelhető a hatótáv.
A Limót még a taxisok sem vehetik meg, csak bérelhetik, ami az ígéret szerint jobban megéri majd nekik – olvasható a tájékoztatóanyagban.
Cash/fotó: newsauto.it
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…