Categories: Hírek

2026-tól csak elektromos autót gyárt az Audi

Ugrásra kész az A6 e-tron

 

A nagyobb autógyártók sorra jelentik be, mikor állnak át a kizárólagos elektromos járművek készítésére. A Volkswagen Csoport tagjaként az Audi is közölte 2026-tól már csak környezetbarát modellekre lehet tőlük számítani.

Korábban is tudtuk Markus Duesmann igazgatótól, hogy a márka pár éven belül kivezeti a tisztán belsőégésű motorokat a kínálatból. Ugyanakkor a 48V-os mild hibrid és plug-in hibrid rendszerekben egyelőre tovább él pár évig a most futó motorgeneráció. Minderről márciusban beszélt a német Frankfurter Allgemeine Zeitung magazinnak adott interjúja során az igazgató. A beszélgetés során többször hivatkozott arra, hogy a döntés hátterében az Euro7 szabályozás áll, ami egyszerűen kivitelezhetetlen fejlesztések elé állítja a belsőégésű motorokat.

A most bejelentett programról egy sajtónyilatkozat is megjelent, amely tartalmazza a legfontosabb információkat. A program kiemelt eleme az, hogy az Audi új modelljei 2026-tól csak tisztán elektromos formában lesznek elérhetők.

A belsőégésű motorok gyártását folytatják, melyek vélhetően a világ azon pontjain kötnek ki, ahol a környezetvédelmi szabályozás még megengedi ezen erőforrások használatát. Ám az Audi nem fogja kivárni, míg ezek az országok is megteszik a szükséges lépéseket, hiszen 2033-tól az Audi nem fog belsőégésű motort sem gyártani. Mindez azt jelenti, hogy még a plug-in hibridek és a 48 Voltos mild hibridek sem lesznek elérhetőek innentől. Természetesen az addig legyártott motorokhoz és hajtásláncokhoz továbbra is elérhetőek lesznek a szükséges alkatrészek a gyártó által megállapított élettartam alatt.

Azonban a jövőben az elektromos Audik szoftveres oldala is fontos lesz. Ennek támogatására alakult meg korábban a CARIAD és már dolgoznak az E3 2.0 szoftveres platformon, amik a jövő Audijainak szoftveres alapját adja.

MTI/Krizsán Csaba

Az Audinál nem ma kezdték az elektromos modellek kifejlesztését, melyre a legjobb példa az e-tron márkanév, ami sokkal régebb óta létezik, mint az sokan hinnék. Napjainkban először a plug-in hibridek jelzője volt ez (pl. A3 e-tron, Q7 e-tron) de egyre inkább alakult át azzá, aminek eredetileg is tervezték. Vagyis tisztán elektromos járműcsaláddá. Az első tag az e-tron SUV volt és azóta már a Q4, valamint az e-tron GT is csatlakozott a családhoz, mindegyikből Sportback kivitel is elérhető már – írja az e-cars.hu.

Ez pedig csak a kezdet, ugyanis már ott a csőben az Audi A6 e-tron, valamint az Artemis és Sphere projektek keretében megvalósuló autók.

Cash/fotó: Autotechnik

 

OldA

Recent Posts

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

19 óra ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

19 óra ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

2 nap ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

4 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

4 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

5 nap ago