Categories: Hírek

2026-tól csak elektromos autót gyárt az Audi

Ugrásra kész az A6 e-tron

 

A nagyobb autógyártók sorra jelentik be, mikor állnak át a kizárólagos elektromos járművek készítésére. A Volkswagen Csoport tagjaként az Audi is közölte 2026-tól már csak környezetbarát modellekre lehet tőlük számítani.

Korábban is tudtuk Markus Duesmann igazgatótól, hogy a márka pár éven belül kivezeti a tisztán belsőégésű motorokat a kínálatból. Ugyanakkor a 48V-os mild hibrid és plug-in hibrid rendszerekben egyelőre tovább él pár évig a most futó motorgeneráció. Minderről márciusban beszélt a német Frankfurter Allgemeine Zeitung magazinnak adott interjúja során az igazgató. A beszélgetés során többször hivatkozott arra, hogy a döntés hátterében az Euro7 szabályozás áll, ami egyszerűen kivitelezhetetlen fejlesztések elé állítja a belsőégésű motorokat.

A most bejelentett programról egy sajtónyilatkozat is megjelent, amely tartalmazza a legfontosabb információkat. A program kiemelt eleme az, hogy az Audi új modelljei 2026-tól csak tisztán elektromos formában lesznek elérhetők.

A belsőégésű motorok gyártását folytatják, melyek vélhetően a világ azon pontjain kötnek ki, ahol a környezetvédelmi szabályozás még megengedi ezen erőforrások használatát. Ám az Audi nem fogja kivárni, míg ezek az országok is megteszik a szükséges lépéseket, hiszen 2033-tól az Audi nem fog belsőégésű motort sem gyártani. Mindez azt jelenti, hogy még a plug-in hibridek és a 48 Voltos mild hibridek sem lesznek elérhetőek innentől. Természetesen az addig legyártott motorokhoz és hajtásláncokhoz továbbra is elérhetőek lesznek a szükséges alkatrészek a gyártó által megállapított élettartam alatt.

Azonban a jövőben az elektromos Audik szoftveres oldala is fontos lesz. Ennek támogatására alakult meg korábban a CARIAD és már dolgoznak az E3 2.0 szoftveres platformon, amik a jövő Audijainak szoftveres alapját adja.

MTI/Krizsán Csaba

Az Audinál nem ma kezdték az elektromos modellek kifejlesztését, melyre a legjobb példa az e-tron márkanév, ami sokkal régebb óta létezik, mint az sokan hinnék. Napjainkban először a plug-in hibridek jelzője volt ez (pl. A3 e-tron, Q7 e-tron) de egyre inkább alakult át azzá, aminek eredetileg is tervezték. Vagyis tisztán elektromos járműcsaláddá. Az első tag az e-tron SUV volt és azóta már a Q4, valamint az e-tron GT is csatlakozott a családhoz, mindegyikből Sportback kivitel is elérhető már – írja az e-cars.hu.

Ez pedig csak a kezdet, ugyanis már ott a csőben az Audi A6 e-tron, valamint az Artemis és Sphere projektek keretében megvalósuló autók.

Cash/fotó: Autotechnik

 

OldA

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

3 nap ago