Categories: Hírek

2026-tól csak elektromos autót gyárt az Audi

Ugrásra kész az A6 e-tron

 

A nagyobb autógyártók sorra jelentik be, mikor állnak át a kizárólagos elektromos járművek készítésére. A Volkswagen Csoport tagjaként az Audi is közölte 2026-tól már csak környezetbarát modellekre lehet tőlük számítani.

Korábban is tudtuk Markus Duesmann igazgatótól, hogy a márka pár éven belül kivezeti a tisztán belsőégésű motorokat a kínálatból. Ugyanakkor a 48V-os mild hibrid és plug-in hibrid rendszerekben egyelőre tovább él pár évig a most futó motorgeneráció. Minderről márciusban beszélt a német Frankfurter Allgemeine Zeitung magazinnak adott interjúja során az igazgató. A beszélgetés során többször hivatkozott arra, hogy a döntés hátterében az Euro7 szabályozás áll, ami egyszerűen kivitelezhetetlen fejlesztések elé állítja a belsőégésű motorokat.

A most bejelentett programról egy sajtónyilatkozat is megjelent, amely tartalmazza a legfontosabb információkat. A program kiemelt eleme az, hogy az Audi új modelljei 2026-tól csak tisztán elektromos formában lesznek elérhetők.

A belsőégésű motorok gyártását folytatják, melyek vélhetően a világ azon pontjain kötnek ki, ahol a környezetvédelmi szabályozás még megengedi ezen erőforrások használatát. Ám az Audi nem fogja kivárni, míg ezek az országok is megteszik a szükséges lépéseket, hiszen 2033-tól az Audi nem fog belsőégésű motort sem gyártani. Mindez azt jelenti, hogy még a plug-in hibridek és a 48 Voltos mild hibridek sem lesznek elérhetőek innentől. Természetesen az addig legyártott motorokhoz és hajtásláncokhoz továbbra is elérhetőek lesznek a szükséges alkatrészek a gyártó által megállapított élettartam alatt.

Azonban a jövőben az elektromos Audik szoftveres oldala is fontos lesz. Ennek támogatására alakult meg korábban a CARIAD és már dolgoznak az E3 2.0 szoftveres platformon, amik a jövő Audijainak szoftveres alapját adja.

MTI/Krizsán Csaba

Az Audinál nem ma kezdték az elektromos modellek kifejlesztését, melyre a legjobb példa az e-tron márkanév, ami sokkal régebb óta létezik, mint az sokan hinnék. Napjainkban először a plug-in hibridek jelzője volt ez (pl. A3 e-tron, Q7 e-tron) de egyre inkább alakult át azzá, aminek eredetileg is tervezték. Vagyis tisztán elektromos járműcsaláddá. Az első tag az e-tron SUV volt és azóta már a Q4, valamint az e-tron GT is csatlakozott a családhoz, mindegyikből Sportback kivitel is elérhető már – írja az e-cars.hu.

Ez pedig csak a kezdet, ugyanis már ott a csőben az Audi A6 e-tron, valamint az Artemis és Sphere projektek keretében megvalósuló autók.

Cash/fotó: Autotechnik

 

OldA

Recent Posts

Itt vannak az új magyar szupertraffipaxok

Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…

12 óra ago

Piával és pénzzel kenték meg a vizsgabiztosokat, hogy átmenjenek a romok

Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…

18 óra ago

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

2 nap ago

Új köntöst ölt a Nagykörút – szeptember közepén zárul a Nagykörút arculati pályázata

Nemcsak maga a Nagykörút újul meg az elkövetkezendő években, hanem „Pest főutcájának” arculata is felfrissülhet:…

3 nap ago

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…

4 nap ago

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

5 nap ago