Categories: Hírek

A Toyota hatodik alkalommal világelső

Toyota, Mercedes, VW a dobogón

 

A világ első számú független, márkaértékkel foglalkozó tanácsadó szervezete, a Brand Finance összeállította 2021 legértékesebb autógyártóinak listáját. A Toyota hatodik alkalommal végzett az első helyen; sikerét többek között annak köszönheti, hogy versenytársainál sokkal sikeresebben kezelte a koronavírus-járvány hatásait – írja az Autószektor.

A Brand Finance nevű szervezet 2013 óta minden évben összeállítja a 100 legértékesebb autógyártó listáját. Ehhez azt az elméleti lehetőséget vizsgálják meg, vajon mekkora összeget volna hajlandó az adott vállalat fizetni a kérdéses márka használati jogaiért, amennyiben nem birtokolná azokat.

A soklépcsős folyamat során megállapítják a márkaerő-indexet (amely a márka érzelmi erejéből, pénzügyi teljesítőképességéből és annak fenntarthatóságából, valamint számos további jelzőszámból áll össze) és a piaci ágazat jellemző licenszdíj-tartományát, és ennek a két értéknek az alapján megkapják az adott márka elméleti, százalékos licenszértékét.

Ezt követően az anyavállalat márkához köthető bevételeinek százalékos értékét, a korábbi bevételeket, a gazdasági növekedés mértékét, valamint egyéb elemzéseket figyelembe véve meghatározzák a márka várható bevételeinek mértékét, amit százalékos licenszértékkel összevetve megkapják a márka használati jogának az adott évre vetített, nettó értékét.

Ezen számítások alapján a Toyota a második helyen eltöltött három év után visszaszerezte elsőségét a Brand Finance Auto 100 listán, amelyen egyébként 2013 és 2017 között végig az első helyen állt. Ezzel a lista kilencéves történetében hatodik alkalommal nyerte el a világ legértékesebb autóipari márkája címet.

„Napjaink rendkívül súlyos gazdasági környezetében a Toyota jobban teljesít versenytársainál. A japán autóipar viszonylag stabilan vészelte át a koronavírus-járvány globális hatásait. A Toyota fennállásának 75 éve alatt egy szövőszékgyár melléküzemágából a világ egyik leginkább nagyra becsült, leghitelesebb autóipari márkájává nőtt. A vállalat többek között termékei kiváló minőségének, akadályokat nem ismerő kreativitásának és innovatív szellemiségének köszönheti felemelkedését.” – emelte ki Alex Haigh, a Brand Finance márkaértékelési igazgatója, hozzátéve, hogy a Toyota versenytársaihoz képes kisebb mértékben volt kénytelen csökkenteni termelését.

Sőt, Kínában éves szinten 10%-kal növelte eladásait, amit elsősorban a helyi kormányzati elvárásokkal egyező, környezetbarát technológiák széles körű rendelkezésre állásának köszönhetett. A márka 2021-ben magasabb fokozatba kapcsolta elektromos terjeszkedését; a közeljövőben piacra kerülő, tisztán elektromos modellekkel tovább erősítheti márkaértékét az autógyártó – olvasható az anyagban.

Cash/fotó: brandfinance.com

OldA

Recent Posts

5000 forint és hétfőig kötelező volt befizetni: a NAV is keményen rászállhat arra, aki elfelejtette

Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…

2 nap ago

Újabb budapesti utcákban vált fizetőssé a parkolás: ezt kell tudni

Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…

2 nap ago

Leáldozott a papírnyugtáknak: júliustól munkába állhat a NAV új rendszere

Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…

3 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt 2025. április 6-ig megváltozik a forgalmi rend. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

4 nap ago

Tegnaptól érvényes: több mint 200 ezer vállalkozást érint!

Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet. Keddtől hatályos az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely jelentősen átalakíthatja a…

4 nap ago

Kamarai díj fizetési határidőn túl

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának minden vállalkozó, vállalkozás köteles éves regisztrációs díjat fizetni. A díj…

4 nap ago