Categories: Hírek

A Toyota hatodik alkalommal világelső

Toyota, Mercedes, VW a dobogón

 

A világ első számú független, márkaértékkel foglalkozó tanácsadó szervezete, a Brand Finance összeállította 2021 legértékesebb autógyártóinak listáját. A Toyota hatodik alkalommal végzett az első helyen; sikerét többek között annak köszönheti, hogy versenytársainál sokkal sikeresebben kezelte a koronavírus-járvány hatásait – írja az Autószektor.

A Brand Finance nevű szervezet 2013 óta minden évben összeállítja a 100 legértékesebb autógyártó listáját. Ehhez azt az elméleti lehetőséget vizsgálják meg, vajon mekkora összeget volna hajlandó az adott vállalat fizetni a kérdéses márka használati jogaiért, amennyiben nem birtokolná azokat.

A soklépcsős folyamat során megállapítják a márkaerő-indexet (amely a márka érzelmi erejéből, pénzügyi teljesítőképességéből és annak fenntarthatóságából, valamint számos további jelzőszámból áll össze) és a piaci ágazat jellemző licenszdíj-tartományát, és ennek a két értéknek az alapján megkapják az adott márka elméleti, százalékos licenszértékét.

Ezt követően az anyavállalat márkához köthető bevételeinek százalékos értékét, a korábbi bevételeket, a gazdasági növekedés mértékét, valamint egyéb elemzéseket figyelembe véve meghatározzák a márka várható bevételeinek mértékét, amit százalékos licenszértékkel összevetve megkapják a márka használati jogának az adott évre vetített, nettó értékét.

Ezen számítások alapján a Toyota a második helyen eltöltött három év után visszaszerezte elsőségét a Brand Finance Auto 100 listán, amelyen egyébként 2013 és 2017 között végig az első helyen állt. Ezzel a lista kilencéves történetében hatodik alkalommal nyerte el a világ legértékesebb autóipari márkája címet.

„Napjaink rendkívül súlyos gazdasági környezetében a Toyota jobban teljesít versenytársainál. A japán autóipar viszonylag stabilan vészelte át a koronavírus-járvány globális hatásait. A Toyota fennállásának 75 éve alatt egy szövőszékgyár melléküzemágából a világ egyik leginkább nagyra becsült, leghitelesebb autóipari márkájává nőtt. A vállalat többek között termékei kiváló minőségének, akadályokat nem ismerő kreativitásának és innovatív szellemiségének köszönheti felemelkedését.” – emelte ki Alex Haigh, a Brand Finance márkaértékelési igazgatója, hozzátéve, hogy a Toyota versenytársaihoz képes kisebb mértékben volt kénytelen csökkenteni termelését.

Sőt, Kínában éves szinten 10%-kal növelte eladásait, amit elsősorban a helyi kormányzati elvárásokkal egyező, környezetbarát technológiák széles körű rendelkezésre állásának köszönhetett. A márka 2021-ben magasabb fokozatba kapcsolta elektromos terjeszkedését; a közeljövőben piacra kerülő, tisztán elektromos modellekkel tovább erősítheti márkaértékét az autógyártó – olvasható az anyagban.

Cash/fotó: brandfinance.com

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

7 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago