Categories: Hírek

Már tervezik a Mexikói úti P+R parkolóházakat

1500 helyet kell biztosítani

 

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) irányításával az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen legalább 1500 férőhelyes új P+R-parkolóházakat terveznek a Mexikói úti Kisföldalatti végállomásánál.

 

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közbeszerzést írt ki a P+R-parkolóházak tervezésére a Kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál. Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója arról számolt be, hogy megkötötték a szerződést a közbeszerzés nyertesével, a KÖZTI Zrt.-vel, és kezdődhet a Mexikói úti P+R parkolóházak tervezése.

A Vitézy Dávid szerint a Köztinek összetett tervezési programot kell végigvinnie a koncepciótervtől egészen az építéshez szükséges engedélyek beszerzéséig és a kiviteli tervekig. A tervezési munka nettó 624 millió forint, 2023 nyaráig tart, a projektet teljes egészében a központi költségvetés finanszírozza.

A feladat az elsősorban az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen legalább 1500 férőhelyes új P+R parkolóházak tervezése az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál.

A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is − olvasható a tájékoztatóban.

Eszerint előzetesen megvizsgálták a környéket a Liget Budapest csapatával közösen, ennek eredményeként két, egymáshoz közeli helyszínen épülhetnek a parkolóházak.

Egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területre építhető parkolóház az M1 kisföldalatti végállomásánál, másrészt az M3-as sztrádabevezető végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület.

A parkolóházak létrehozása szervesen kapcsolódik a környék közlekedésének megújításához, zöldebbé tételéhez, a beruházás a Városliget autómentesítéséhez, továbbá a belváros forgalomcsillapításához szükséges feltétel.

„A parkolóházak az utolsó bástyát jelentik majd a jelenleg még a Ligetbe és a Ligeten át a belvárosba tartó autóforgalom mérséklésére azzal, hogy jó lehetőséget adnak az autósoknak arra, hogy átüljenek a közösségi közlekedésre”

− állítja a BFK vezérigazgatója.

A Mexikói úti P+R-parkolóházak ugyanakkor nemcsak a Városligeten, a Kós Károly sétányon át a belvárosba irányuló átmenő forgalmat csökkenthetik, hanem a célforgalmat is, vagyis a Városliget intézményeibe, például az Állatkertbe igyekvők is parkolhatnak itt.

A tervezési munka elején a tervezőnek meg kell vizsgálnia, körül kell járnia többek között az alábbi szempontokat, kérdéseket:

– Az épületenként biztosítandó P+R, kerékpártároló- és buszparkoló-férőhelyek száma

– A meglévő Mexikói úti troli- és buszvégállomás szükséges áttervezése

– Az M1 metró meghosszabbítási elképzeléseivel egyeztetett módon meghatározni a parkolóházak felépítését, elhelyezkedését

– Az egyes parkolóházak kapacitása

– Az M3-as sztráda végcsomópontja felüljáróinak a parkolóházak különböző szintjeire történő lehetséges kapcsolódási pontjai

– A közösségi közlekedési eszközökre történő átszállások lehetséges kialakításai

– Tekintettel a fontos helyszínre: igényes építészeti megjelenés, tömegképzés, városképi illeszkedés, homlokzatok

– Esetleges mélygarázsszint(ek) kialakításának vizsgálata

– Mikromobilitási eszközök tárolása esetleg bérlési lehetősége a parkolóházakban vagy azok közelében

– Turistabusz-parkolóhelyek

A BFK a teljes városligeti autómentesítésről, illetve ezen belül a parkolóházakról is kérdőíves felmérést készített, amit a helyszínen ismertetett az érdeklődőkkel a tervezett elképzeléseket, és meghallgatta igényeiket – mint megtudtuk.

Cash/fotó: BFK

OldA

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

5 nap ago