Categories: Hírek

Már tervezik a Mexikói úti P+R parkolóházakat

1500 helyet kell biztosítani

 

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) irányításával az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen legalább 1500 férőhelyes új P+R-parkolóházakat terveznek a Mexikói úti Kisföldalatti végállomásánál.

 

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közbeszerzést írt ki a P+R-parkolóházak tervezésére a Kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál. Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója arról számolt be, hogy megkötötték a szerződést a közbeszerzés nyertesével, a KÖZTI Zrt.-vel, és kezdődhet a Mexikói úti P+R parkolóházak tervezése.

A Vitézy Dávid szerint a Köztinek összetett tervezési programot kell végigvinnie a koncepciótervtől egészen az építéshez szükséges engedélyek beszerzéséig és a kiviteli tervekig. A tervezési munka nettó 624 millió forint, 2023 nyaráig tart, a projektet teljes egészében a központi költségvetés finanszírozza.

A feladat az elsősorban az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen legalább 1500 férőhelyes új P+R parkolóházak tervezése az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál.

A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is − olvasható a tájékoztatóban.

Eszerint előzetesen megvizsgálták a környéket a Liget Budapest csapatával közösen, ennek eredményeként két, egymáshoz közeli helyszínen épülhetnek a parkolóházak.

Egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területre építhető parkolóház az M1 kisföldalatti végállomásánál, másrészt az M3-as sztrádabevezető végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület.

A parkolóházak létrehozása szervesen kapcsolódik a környék közlekedésének megújításához, zöldebbé tételéhez, a beruházás a Városliget autómentesítéséhez, továbbá a belváros forgalomcsillapításához szükséges feltétel.

„A parkolóházak az utolsó bástyát jelentik majd a jelenleg még a Ligetbe és a Ligeten át a belvárosba tartó autóforgalom mérséklésére azzal, hogy jó lehetőséget adnak az autósoknak arra, hogy átüljenek a közösségi közlekedésre”

− állítja a BFK vezérigazgatója.

A Mexikói úti P+R-parkolóházak ugyanakkor nemcsak a Városligeten, a Kós Károly sétányon át a belvárosba irányuló átmenő forgalmat csökkenthetik, hanem a célforgalmat is, vagyis a Városliget intézményeibe, például az Állatkertbe igyekvők is parkolhatnak itt.

A tervezési munka elején a tervezőnek meg kell vizsgálnia, körül kell járnia többek között az alábbi szempontokat, kérdéseket:

– Az épületenként biztosítandó P+R, kerékpártároló- és buszparkoló-férőhelyek száma

– A meglévő Mexikói úti troli- és buszvégállomás szükséges áttervezése

– Az M1 metró meghosszabbítási elképzeléseivel egyeztetett módon meghatározni a parkolóházak felépítését, elhelyezkedését

– Az egyes parkolóházak kapacitása

– Az M3-as sztráda végcsomópontja felüljáróinak a parkolóházak különböző szintjeire történő lehetséges kapcsolódási pontjai

– A közösségi közlekedési eszközökre történő átszállások lehetséges kialakításai

– Tekintettel a fontos helyszínre: igényes építészeti megjelenés, tömegképzés, városképi illeszkedés, homlokzatok

– Esetleges mélygarázsszint(ek) kialakításának vizsgálata

– Mikromobilitási eszközök tárolása esetleg bérlési lehetősége a parkolóházakban vagy azok közelében

– Turistabusz-parkolóhelyek

A BFK a teljes városligeti autómentesítésről, illetve ezen belül a parkolóházakról is kérdőíves felmérést készített, amit a helyszínen ismertetett az érdeklődőkkel a tervezett elképzeléseket, és meghallgatta igényeiket – mint megtudtuk.

Cash/fotó: BFK

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

5 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

22 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

22 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago