Categories: Hírek

Taxinak ugyan nem ideális, de szerethető autó

Beindult a negyedik generációs Škoda Fabiák gyártása

 

 

Ki gondolná, hogy a tradícióért vannak ahol igen mélyen képesek a zsebükbe nyúlni. Több mint 110 millió eurót fektettek a Mlada Boleslevban lévő Škoda főüzemébe, hogy a negyedik generációs Fabia itt készüljön.

A Fabia most először épül a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjára, ehhez pedig alaposan át kellett alakítani a gyártósorokat Mladá Boleslavban, a Škoda főüzemében. Összesen több mint 110 millió eurót, nagyjából 39,5 milliárd forintot fektettek be a gyárba, hogy hatékonyabban működjenek például az olyan fontos részlegek, mint a prés- és a hegesztőüzem. Számos összetett és fizikailag megterhelő műveletet robotok vettek át, magas automatizáltsági fokot elérve a termelési folyamatok során.

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelési és logisztikai területekért felelős tagja hangsúlyozta: „A gyártáskezdet mindig különleges pillanat, amelyre aprólékosan készülünk, s ma az új Fabia gyártásának hivatalos beindítását ünnepeljük. Összesen 110 millió eurót invesztáltunk a termelési folyamatok széleskörű korszerűsítésébe, illetve további automatizálásába, ami most meghozta eredményét: jó látni, amint minden fogaskerék pontosan kapcsolódik egymásba és minden zavartalanul működik. Szeretném megköszönni az egész kollektívának ezt a kiváló csapatmunkát és örülök, hogy munkánkkal nagyban hozzájárulhatunk a Fabia sikertörténetéhez.”

1999-es bevezetése óta a Fabia szép karriert futott be, 3 generáció alatt több mint 4,5 millió példány kelt el belőle. Az első kettő volt ezek közül a legsikeresebb, de még a harmadikból is eladtak körülbelül egymilliót. Ilyen viszonylatban egyébként már nem is hangzik olyan soknak az a 110 millió euró: ha hasonló eladásokkal számolunk, autónként 110 eurónyi, vagy attól valamelyest több (az infláció miatt) hasznot kéne elérni a gyárnak, hogy megtérüljön a befektetés az évek alatt. Ettől viszont valószínűleg bőven több marad nekik, még akkor is, ha az egymillió autót nem csak csehországi üzemükben gyártják, és a világ többi pontján lévő üzemeket is korszerűsíteni kell.

Skoda Fabia 2021

Az eddigi Fabiák kis családi autónak tökéletesen megfeleltek, de személyszállításra már kevésbé. A július 12-e óta gyártott új autók sikeréhez mellesleg minden adott, a Fabia légellenállási együtthatója, csomagtere és utastere mind a kategória legjobbjai között van, ráadásul már technológiailag is hozza sok, akár eggyel magasabb szegmensű, kompakt rivális szintjét. Aki megrendelte, hamarosan átveheti 4. generációs, megújult cseh csodabogarát.

Cash/fotó: skoda.hu

 

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago