Categories: Hírek

Taxinak ugyan nem ideális, de szerethető autó

Beindult a negyedik generációs Škoda Fabiák gyártása

 

 

Ki gondolná, hogy a tradícióért vannak ahol igen mélyen képesek a zsebükbe nyúlni. Több mint 110 millió eurót fektettek a Mlada Boleslevban lévő Škoda főüzemébe, hogy a negyedik generációs Fabia itt készüljön.

A Fabia most először épül a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjára, ehhez pedig alaposan át kellett alakítani a gyártósorokat Mladá Boleslavban, a Škoda főüzemében. Összesen több mint 110 millió eurót, nagyjából 39,5 milliárd forintot fektettek be a gyárba, hogy hatékonyabban működjenek például az olyan fontos részlegek, mint a prés- és a hegesztőüzem. Számos összetett és fizikailag megterhelő műveletet robotok vettek át, magas automatizáltsági fokot elérve a termelési folyamatok során.

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelési és logisztikai területekért felelős tagja hangsúlyozta: „A gyártáskezdet mindig különleges pillanat, amelyre aprólékosan készülünk, s ma az új Fabia gyártásának hivatalos beindítását ünnepeljük. Összesen 110 millió eurót invesztáltunk a termelési folyamatok széleskörű korszerűsítésébe, illetve további automatizálásába, ami most meghozta eredményét: jó látni, amint minden fogaskerék pontosan kapcsolódik egymásba és minden zavartalanul működik. Szeretném megköszönni az egész kollektívának ezt a kiváló csapatmunkát és örülök, hogy munkánkkal nagyban hozzájárulhatunk a Fabia sikertörténetéhez.”

1999-es bevezetése óta a Fabia szép karriert futott be, 3 generáció alatt több mint 4,5 millió példány kelt el belőle. Az első kettő volt ezek közül a legsikeresebb, de még a harmadikból is eladtak körülbelül egymilliót. Ilyen viszonylatban egyébként már nem is hangzik olyan soknak az a 110 millió euró: ha hasonló eladásokkal számolunk, autónként 110 eurónyi, vagy attól valamelyest több (az infláció miatt) hasznot kéne elérni a gyárnak, hogy megtérüljön a befektetés az évek alatt. Ettől viszont valószínűleg bőven több marad nekik, még akkor is, ha az egymillió autót nem csak csehországi üzemükben gyártják, és a világ többi pontján lévő üzemeket is korszerűsíteni kell.

Skoda Fabia 2021

Az eddigi Fabiák kis családi autónak tökéletesen megfeleltek, de személyszállításra már kevésbé. A július 12-e óta gyártott új autók sikeréhez mellesleg minden adott, a Fabia légellenállási együtthatója, csomagtere és utastere mind a kategória legjobbjai között van, ráadásul már technológiailag is hozza sok, akár eggyel magasabb szegmensű, kompakt rivális szintjét. Aki megrendelte, hamarosan átveheti 4. generációs, megújult cseh csodabogarát.

Cash/fotó: skoda.hu

 

OldA

Recent Posts

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

3 óra ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago