Categories: Hírek

Taxinak ugyan nem ideális, de szerethető autó

Beindult a negyedik generációs Škoda Fabiák gyártása

 

 

Ki gondolná, hogy a tradícióért vannak ahol igen mélyen képesek a zsebükbe nyúlni. Több mint 110 millió eurót fektettek a Mlada Boleslevban lévő Škoda főüzemébe, hogy a negyedik generációs Fabia itt készüljön.

A Fabia most először épül a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjára, ehhez pedig alaposan át kellett alakítani a gyártósorokat Mladá Boleslavban, a Škoda főüzemében. Összesen több mint 110 millió eurót, nagyjából 39,5 milliárd forintot fektettek be a gyárba, hogy hatékonyabban működjenek például az olyan fontos részlegek, mint a prés- és a hegesztőüzem. Számos összetett és fizikailag megterhelő műveletet robotok vettek át, magas automatizáltsági fokot elérve a termelési folyamatok során.

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelési és logisztikai területekért felelős tagja hangsúlyozta: „A gyártáskezdet mindig különleges pillanat, amelyre aprólékosan készülünk, s ma az új Fabia gyártásának hivatalos beindítását ünnepeljük. Összesen 110 millió eurót invesztáltunk a termelési folyamatok széleskörű korszerűsítésébe, illetve további automatizálásába, ami most meghozta eredményét: jó látni, amint minden fogaskerék pontosan kapcsolódik egymásba és minden zavartalanul működik. Szeretném megköszönni az egész kollektívának ezt a kiváló csapatmunkát és örülök, hogy munkánkkal nagyban hozzájárulhatunk a Fabia sikertörténetéhez.”

1999-es bevezetése óta a Fabia szép karriert futott be, 3 generáció alatt több mint 4,5 millió példány kelt el belőle. Az első kettő volt ezek közül a legsikeresebb, de még a harmadikból is eladtak körülbelül egymilliót. Ilyen viszonylatban egyébként már nem is hangzik olyan soknak az a 110 millió euró: ha hasonló eladásokkal számolunk, autónként 110 eurónyi, vagy attól valamelyest több (az infláció miatt) hasznot kéne elérni a gyárnak, hogy megtérüljön a befektetés az évek alatt. Ettől viszont valószínűleg bőven több marad nekik, még akkor is, ha az egymillió autót nem csak csehországi üzemükben gyártják, és a világ többi pontján lévő üzemeket is korszerűsíteni kell.

Skoda Fabia 2021

Az eddigi Fabiák kis családi autónak tökéletesen megfeleltek, de személyszállításra már kevésbé. A július 12-e óta gyártott új autók sikeréhez mellesleg minden adott, a Fabia légellenállási együtthatója, csomagtere és utastere mind a kategória legjobbjai között van, ráadásul már technológiailag is hozza sok, akár eggyel magasabb szegmensű, kompakt rivális szintjét. Aki megrendelte, hamarosan átveheti 4. generációs, megújult cseh csodabogarát.

Cash/fotó: skoda.hu

 

OldA

Recent Posts

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

17 óra ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

17 óra ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

2 nap ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

4 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

4 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

5 nap ago