Categories: Hírek

Több a járat, több az utas, több a taxifuvar

A jelenlegi 90-ről 120-ra emelkedhet a célállomások száma

 

 

A Liszt Ferenc-repülőtérről a jelenlegi 90 célállomás helyett rövidesen 120 helyre lehet eljutni, ami még mindig nem 153, mint pandémia előtt, de utasforgalom növekedésével jár, és ami jó az utazóknak az örvendetes a taxisoknak is.

A Budapest Airport közleménye szerint az első negyedévben tapasztalt stagnálást áprilisban és májusban mérsékelt növekedés követte, júniusban pedig jelentősebb. A légitársaságok által kínált kapacitás a második negyedévben a tavalyihoz képest csaknem megduplázódott, a népszerű célállomások esetében pedig akár közel négyszeresére is nőtt.

Mint korábban beszámoltunk róla, júniusban már 266.481 utasra bővült az utasforgalom, ami háromszor több mint májusban, a napi átlagos forgalom pedig 2-3 ezerről 10 ezerre nőtt, így az első félévben összesen 603.585 induló és érkező fordult meg a reptéren.

Jelenleg Budapestről 90 célállomás elérhető, de következő hónapokban ez 120-ra emelkedhet az üzemeltető szerint, a járvány előtt 153 repülőtérre közlekedtek a légitársaságok.

Júniusban átlagosan heti 250-300 menetrend szerinti járatot szolgált ki a Liszt Ferenc-légikikötő, emellett újra megjelentek a charterjáratok is a legnépszerűbb nyaralócélpontok felé. A pihenésre vágyók között a legnépszerűbb a tavaly indított hurghadai járat, az egyiptomi várost népszerűségben Barcelona és Antalya követi.

Összességében a legtöbben a frankfurti, az amszterdami és a londoni útvonalakon repültek, de pontos adatot a cég nem közölt.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója az adatokkal kapcsolatban azt emelte ki, hogy a július 1-jén életbe lépett uniós Covid-igazolvány nagyban könnyítette az utasok helyzetét, ennek is köszönhető a folyamatos forgalombővülés. Ennek köszönhetően mind többen veszik igénybe a repülőtérre kijutáshoz vagy éppen hazafelé a személyszállítókat is, úgyhogy joggal remélhetik a taxisok is a bevételük növekedését.

A Budapest Airport közleményében hangsúlyozta, hogy bár a hatályos magyar szabályok értelmében a repülőtéren már nem kell maszkot hordani, a gépek fedélzetén, illetve az érkező ország szabályai szerint még szükség lehet erre – hívta fel a figyelmet a BUD.

Cash/fotó: Budapest Airport

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago