Categories: Hírek

Több a járat, több az utas, több a taxifuvar

A jelenlegi 90-ről 120-ra emelkedhet a célállomások száma

 

 

A Liszt Ferenc-repülőtérről a jelenlegi 90 célállomás helyett rövidesen 120 helyre lehet eljutni, ami még mindig nem 153, mint pandémia előtt, de utasforgalom növekedésével jár, és ami jó az utazóknak az örvendetes a taxisoknak is.

A Budapest Airport közleménye szerint az első negyedévben tapasztalt stagnálást áprilisban és májusban mérsékelt növekedés követte, júniusban pedig jelentősebb. A légitársaságok által kínált kapacitás a második negyedévben a tavalyihoz képest csaknem megduplázódott, a népszerű célállomások esetében pedig akár közel négyszeresére is nőtt.

Mint korábban beszámoltunk róla, júniusban már 266.481 utasra bővült az utasforgalom, ami háromszor több mint májusban, a napi átlagos forgalom pedig 2-3 ezerről 10 ezerre nőtt, így az első félévben összesen 603.585 induló és érkező fordult meg a reptéren.

Jelenleg Budapestről 90 célállomás elérhető, de következő hónapokban ez 120-ra emelkedhet az üzemeltető szerint, a járvány előtt 153 repülőtérre közlekedtek a légitársaságok.

Júniusban átlagosan heti 250-300 menetrend szerinti járatot szolgált ki a Liszt Ferenc-légikikötő, emellett újra megjelentek a charterjáratok is a legnépszerűbb nyaralócélpontok felé. A pihenésre vágyók között a legnépszerűbb a tavaly indított hurghadai járat, az egyiptomi várost népszerűségben Barcelona és Antalya követi.

Összességében a legtöbben a frankfurti, az amszterdami és a londoni útvonalakon repültek, de pontos adatot a cég nem közölt.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója az adatokkal kapcsolatban azt emelte ki, hogy a július 1-jén életbe lépett uniós Covid-igazolvány nagyban könnyítette az utasok helyzetét, ennek is köszönhető a folyamatos forgalombővülés. Ennek köszönhetően mind többen veszik igénybe a repülőtérre kijutáshoz vagy éppen hazafelé a személyszállítókat is, úgyhogy joggal remélhetik a taxisok is a bevételük növekedését.

A Budapest Airport közleményében hangsúlyozta, hogy bár a hatályos magyar szabályok értelmében a repülőtéren már nem kell maszkot hordani, a gépek fedélzetén, illetve az érkező ország szabályai szerint még szükség lehet erre – hívta fel a figyelmet a BUD.

Cash/fotó: Budapest Airport

OldA

Recent Posts

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

15 óra ago

10 milliárdos üzlet a taxis fuvarszervezés – Kiderült, hogy tényleg kell a nemzetközi háttér

Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…

19 óra ago

Elképesztő veszély: benzinkúton csaptak fel a lángok

Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…

24 óra ago

Visszaeső – elfogták a taxisra késsel támadó férfit

Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…

2 nap ago

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

2 nap ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

2 nap ago