Categories: Hírek

Több a járat, több az utas, több a taxifuvar

A jelenlegi 90-ről 120-ra emelkedhet a célállomások száma

 

 

A Liszt Ferenc-repülőtérről a jelenlegi 90 célállomás helyett rövidesen 120 helyre lehet eljutni, ami még mindig nem 153, mint pandémia előtt, de utasforgalom növekedésével jár, és ami jó az utazóknak az örvendetes a taxisoknak is.

A Budapest Airport közleménye szerint az első negyedévben tapasztalt stagnálást áprilisban és májusban mérsékelt növekedés követte, júniusban pedig jelentősebb. A légitársaságok által kínált kapacitás a második negyedévben a tavalyihoz képest csaknem megduplázódott, a népszerű célállomások esetében pedig akár közel négyszeresére is nőtt.

Mint korábban beszámoltunk róla, júniusban már 266.481 utasra bővült az utasforgalom, ami háromszor több mint májusban, a napi átlagos forgalom pedig 2-3 ezerről 10 ezerre nőtt, így az első félévben összesen 603.585 induló és érkező fordult meg a reptéren.

Jelenleg Budapestről 90 célállomás elérhető, de következő hónapokban ez 120-ra emelkedhet az üzemeltető szerint, a járvány előtt 153 repülőtérre közlekedtek a légitársaságok.

Júniusban átlagosan heti 250-300 menetrend szerinti járatot szolgált ki a Liszt Ferenc-légikikötő, emellett újra megjelentek a charterjáratok is a legnépszerűbb nyaralócélpontok felé. A pihenésre vágyók között a legnépszerűbb a tavaly indított hurghadai járat, az egyiptomi várost népszerűségben Barcelona és Antalya követi.

Összességében a legtöbben a frankfurti, az amszterdami és a londoni útvonalakon repültek, de pontos adatot a cég nem közölt.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója az adatokkal kapcsolatban azt emelte ki, hogy a július 1-jén életbe lépett uniós Covid-igazolvány nagyban könnyítette az utasok helyzetét, ennek is köszönhető a folyamatos forgalombővülés. Ennek köszönhetően mind többen veszik igénybe a repülőtérre kijutáshoz vagy éppen hazafelé a személyszállítókat is, úgyhogy joggal remélhetik a taxisok is a bevételük növekedését.

A Budapest Airport közleményében hangsúlyozta, hogy bár a hatályos magyar szabályok értelmében a repülőtéren már nem kell maszkot hordani, a gépek fedélzetén, illetve az érkező ország szabályai szerint még szükség lehet erre – hívta fel a figyelmet a BUD.

Cash/fotó: Budapest Airport

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

1 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago