A XX. század sci-fi filmjeinek és videojátékainak képei napjaink valóságában. A Cyclocart lehetne légi taxi is, de nem az. Hat személy szállítására képes, 600 kilogramm teherbírású, 250 km/h sebességű, 500 km hatótávú. Bárhonnan indítható és gyakorlatilag bárhol képes landolni. És nem egy vízió, mert jövőre bevethető.
Az orosz kormány Fejlett Kutatási Alapítvány által kiadott sajtóközlemény szerint a Cyclocart az Orosz Tudományos Akadémia fejleszti a Cyclone Projekt keretében, és a prototípus már 2022-re elkészül. Ez egy teljesen elektromos hajtással ellátott, 6,2×6 méteres jármű, amely 600 kilogrammnyi rakományt vagy hat utast is képes egyszerre szállítani.
Ami első látásra is feltűnő különbség, hogy a Cyclocart úgynevezett ciklikus légcsavarokkal szerelik fel, amelyek működésükben némileg eltérnek a többi eVTOL propellereitől. Az orosz repülő autó másik sajátossága, hogy a teljesen elektromos hajtás mellett később hibrid hajtással is elérhető lesz, így akár benzines vagy turbómotor is szerelhető bele – az igényeknek megfelelően.
A Cyclocar akár a 250 km/h-s sebességet is képes elérni a levegőben, és az 500 kilométeres hatótávolsága is jóval több, mint a legtöbb eVTOL-é.
Az orosz kormány szerint a jármű egyik nagy előnye a sokrétű felhasználási lehetőségei, a katonák szállítása mellett többek között légi mentésre vagy akár civil légi közlekedésre is használható lesz. A közlemény a jármű előnyei között említi a rendkívül jó manőverező képességet, az alacsony zajszintet, valamint hogy akár 30 fokos emelkedőn is le tud szállni, és függőleges felületeken is tud dokkolni.
A Cyclocart emellett vezérelni is elég könnyű, a Fejlett Kutatási Alapítvány szerint az irányítása semmivel sem lesz nehezebb, mint egy modern autóé. Ez akár távirányítással is elvégezhető az irányítóközpontból, de a fedélzeti számítógép segítségével a pilóta az utasfülkében ülve is vezérelheti a gépet, megadva az irányt, a repülési sebességet és egyéb adatokat.
A fejlesztők eddig a Cyclocar 2020-ban kifejlesztett, kisebb prototípusával kísérleteztek, amellyel több sikeres tesztet is elvégeztek, a tervek szerint pedig jövőre már el is készülhet a jármű teljes méretű prototípusa. Az ezzel elvégzett tesztek után a Cyclocar „sorozatgyártása” a 2024-től kezdődhet.
Cash/fotó:YouTube
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…