Categories: Hírek

Elektromos hajtású „repülő autó”

Jövőre bevetésre kész a Cyclocart

 

 

A XX. század sci-fi filmjeinek és videojátékainak képei napjaink valóságában. A Cyclocart lehetne légi taxi is, de nem az. Hat személy szállítására képes, 600 kilogramm teherbírású, 250 km/h sebességű, 500 km hatótávú. Bárhonnan indítható és gyakorlatilag bárhol képes landolni. És nem egy vízió, mert jövőre bevethető.

Az orosz kormány Fejlett Kutatási Alapítvány által kiadott sajtóközlemény szerint a Cyclocart az Orosz Tudományos Akadémia fejleszti a Cyclone Projekt keretében, és a prototípus már 2022-re elkészül. Ez egy teljesen elektromos hajtással ellátott, 6,2×6 méteres jármű, amely 600 kilogrammnyi rakományt vagy hat utast is képes egyszerre szállítani.

Ami első látásra is feltűnő különbség, hogy a Cyclocart úgynevezett ciklikus légcsavarokkal szerelik fel, amelyek működésükben némileg eltérnek a többi eVTOL propellereitől. Az orosz repülő autó másik sajátossága, hogy a teljesen elektromos hajtás mellett később hibrid hajtással is elérhető lesz, így akár benzines vagy turbómotor is szerelhető bele – az igényeknek megfelelően.

A Cyclocar akár a 250 km/h-s sebességet is képes elérni a levegőben, és az 500 kilométeres hatótávolsága is jóval több, mint a legtöbb eVTOL-é.

Az orosz kormány szerint a jármű egyik nagy előnye a sokrétű felhasználási lehetőségei, a katonák szállítása mellett többek között légi mentésre vagy akár civil légi közlekedésre is használható lesz. A közlemény a jármű előnyei között említi a rendkívül jó manőverező képességet, az alacsony zajszintet, valamint hogy akár 30 fokos emelkedőn is le tud szállni, és függőleges felületeken is tud dokkolni.

A Cyclocart emellett vezérelni is elég könnyű, a Fejlett Kutatási Alapítvány szerint az irányítása semmivel sem lesz nehezebb, mint egy modern autóé. Ez akár távirányítással is elvégezhető az irányítóközpontból, de a fedélzeti számítógép segítségével a pilóta az utasfülkében ülve is vezérelheti a gépet, megadva az irányt, a repülési sebességet és egyéb adatokat.

 

A fejlesztők eddig a Cyclocar 2020-ban kifejlesztett, kisebb prototípusával kísérleteztek, amellyel több sikeres tesztet is elvégeztek, a tervek szerint pedig jövőre már el is készülhet a jármű teljes méretű prototípusa. Az ezzel elvégzett tesztek után a Cyclocar „sorozatgyártása” a 2024-től kezdődhet.

Cash/fotó:YouTube

 

OldA

Recent Posts

Módosítják a Fővárosi Taxirendeletet?

A múlt héten a BKK megküldte a Fővárosi Taxirendelet módosításának tervezetét a taxis szakmai és…

10 óra ago

Jelentkezzen, aki látta a balesetet!

A rendőrség egy pécsi baleset szemtanúit keresi. A Pécsi Rendőrkapitányság 02010/3002/2025. bűnügyi számon nyomozást folytat…

11 óra ago

Háziorvosok kezében az idősebb sofőrök sorsa?

Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…

2 nap ago

Ne fizessen a biztonság illúziójáért: így leplezheti le a hamis légzsákot egy használt autóban

Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…

2 nap ago

Négy pontos ígéret Brüsszeltől, több ezer munkavállalón kegyelmeznek meg

Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…

2 nap ago

Itt vannak az új magyar szupertraffipaxok

Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…

2 nap ago