Categories: Hírek

261 lóerős, 6,9 s alatt gyorsul 100 km/h-ra

Hatótáv több mint 500 kilométer

 

A Škoda bemutatta az új Enyaq Sportline iV 80x-et, a márka tisztán elektromos hajtású SUV-jának új csúcsváltozatát. Ám, hogy ezt a címet meddig birtokolhatja, az nagyban függ attól, hogy mikor érkezik a trónkövetelő RS változat.

Az új Enyaq Sportline iV 80x hajtásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek együttes teljesítménye 261 LE, míg a legnagyobb nyomatékuk 425 Nm. Hátul egy 201 LE teljesítményt és 310 Nm nyomatékot produkáló, állandó mágneses szinkronmotor található, amely legnagyobb fordulatszáma 16.000 lehet. Elől egy aszinkronmotor hajt, amely 13.500-as fordulatszámot, 107 LE-t és 162 Nm nyomatékot tud, így az Enyaq Sportline iV 80x egyben összkerékhajtást is kap. A legnagyobb összteljesítmény 30 másodpercig érhető el körülményektől függően, és a százas sprint 6,9 másodpercig tart.

A villamos áramot egy bruttó 82 (nettó 77) kWh kapacitású akkumulátorcsomag biztosítja, így WLTP-ciklusban több, mint 500 km-es hatótávolságot kapunk.

A tisztán elektromos hajtású Enyaq Sportline iV 80x két további hajtáslánc-változattal is elérhető: a hátsókerék-hajtású 60-as modell 177 lóerővel és a kisebb, bruttó 62 (nettó 58) kWh-s akkumulátorral, míg a hátsókerék-hajtású 80-as 201 lóerővel és a nagyobb, bruttó 82 (nettó 77) kWh-s akkumulátorral.

Az Enyaq Sportline iV 80x elöl 15, hátul pedig 10 mm-rel alacsonyabb és egyedi karakterisztikájú futóművel érkezik.

Megjelenésében is más, mint a többi modell. A különbségek közé tartoznak a fényes fekete részletek a hűtőrács körül, a külső tükrök, az ablakkeretek és a tetősínek esetében, valamint az első lökhárító légterelői. A hátsó tetőspoiler matt fekete színű. Amíg az első lökhárítón egy nagy, méhsejtrácsos hálóval ellátott légbeömlő nyílás és egy spoiler található, addig a hátsó sportlökhárítóba egy fényes fekete diffúzort raktak. Az opcionális 21 colos (alapfelszereltségként 20 colos) keréktárcsák és a fekete külső feliratok teszik teljessé a látványvilágát.

Az alapfelszereltségéhez tartoznak a teljes LED Matrix fényszórók, a három küllős sportkormány, a 13 colos infotainment rendszer, a Suedia kárpitozású fekete sportülések integrált fejtámlákkal, a fekete, bőrszerű anyaggal borított műszerfal, a fekete tetőkárpit, az alumínium pedálok és a karbon hatású díszítőelemek az utastérben.

A vásárlók az extrák között megtalálják a kiterjesztett valósággal ellátott head-up displayt, a Park Assistot és a márka félautonóm utazási asszisztens funkcióját is – olvasható a modell bemutató anyagában.

Cash/fotó: skoda.hu

OldA

Recent Posts

Elfogytak a villanyautókra szánt állami milliárdok

Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…

7 óra ago

Úgy megugrott az elektromos autók száma Magyarországon, hogy drasztikusan bezuhantak az árak

Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…

7 óra ago

Helyi iparűzési adó – Megkezdődött az adószámlák kiküldése

A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…

1 nap ago

Sérült taxi fóliázása – nincs száradási idő?

Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…

2 nap ago

Razzia a Belvárosban, Erzsébetvárosban és Terézvárosban

A több mint száz fő bevonásával zajló művelet központja a VII. kerületi körzeti megbízotti iroda…

2 nap ago

Örülhetnek az autósok, tovább csökkennek az üzemanyagárak

Keddtől 2 forinttal csökken ismét a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára, ezzel úgy néz…

2 nap ago