Categories: Hírek

261 lóerős, 6,9 s alatt gyorsul 100 km/h-ra

Hatótáv több mint 500 kilométer

 

A Škoda bemutatta az új Enyaq Sportline iV 80x-et, a márka tisztán elektromos hajtású SUV-jának új csúcsváltozatát. Ám, hogy ezt a címet meddig birtokolhatja, az nagyban függ attól, hogy mikor érkezik a trónkövetelő RS változat.

Az új Enyaq Sportline iV 80x hajtásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek együttes teljesítménye 261 LE, míg a legnagyobb nyomatékuk 425 Nm. Hátul egy 201 LE teljesítményt és 310 Nm nyomatékot produkáló, állandó mágneses szinkronmotor található, amely legnagyobb fordulatszáma 16.000 lehet. Elől egy aszinkronmotor hajt, amely 13.500-as fordulatszámot, 107 LE-t és 162 Nm nyomatékot tud, így az Enyaq Sportline iV 80x egyben összkerékhajtást is kap. A legnagyobb összteljesítmény 30 másodpercig érhető el körülményektől függően, és a százas sprint 6,9 másodpercig tart.

A villamos áramot egy bruttó 82 (nettó 77) kWh kapacitású akkumulátorcsomag biztosítja, így WLTP-ciklusban több, mint 500 km-es hatótávolságot kapunk.

A tisztán elektromos hajtású Enyaq Sportline iV 80x két további hajtáslánc-változattal is elérhető: a hátsókerék-hajtású 60-as modell 177 lóerővel és a kisebb, bruttó 62 (nettó 58) kWh-s akkumulátorral, míg a hátsókerék-hajtású 80-as 201 lóerővel és a nagyobb, bruttó 82 (nettó 77) kWh-s akkumulátorral.

Az Enyaq Sportline iV 80x elöl 15, hátul pedig 10 mm-rel alacsonyabb és egyedi karakterisztikájú futóművel érkezik.

Megjelenésében is más, mint a többi modell. A különbségek közé tartoznak a fényes fekete részletek a hűtőrács körül, a külső tükrök, az ablakkeretek és a tetősínek esetében, valamint az első lökhárító légterelői. A hátsó tetőspoiler matt fekete színű. Amíg az első lökhárítón egy nagy, méhsejtrácsos hálóval ellátott légbeömlő nyílás és egy spoiler található, addig a hátsó sportlökhárítóba egy fényes fekete diffúzort raktak. Az opcionális 21 colos (alapfelszereltségként 20 colos) keréktárcsák és a fekete külső feliratok teszik teljessé a látványvilágát.

Az alapfelszereltségéhez tartoznak a teljes LED Matrix fényszórók, a három küllős sportkormány, a 13 colos infotainment rendszer, a Suedia kárpitozású fekete sportülések integrált fejtámlákkal, a fekete, bőrszerű anyaggal borított műszerfal, a fekete tetőkárpit, az alumínium pedálok és a karbon hatású díszítőelemek az utastérben.

A vásárlók az extrák között megtalálják a kiterjesztett valósággal ellátott head-up displayt, a Park Assistot és a márka félautonóm utazási asszisztens funkcióját is – olvasható a modell bemutató anyagában.

Cash/fotó: skoda.hu

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

2 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

3 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

4 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

4 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

5 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

6 nap ago