A Škoda bemutatta az új Enyaq Sportline iV 80x-et, a márka tisztán elektromos hajtású SUV-jának új csúcsváltozatát. Ám, hogy ezt a címet meddig birtokolhatja, az nagyban függ attól, hogy mikor érkezik a trónkövetelő RS változat.
Az új Enyaq Sportline iV 80x hajtásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek együttes teljesítménye 261 LE, míg a legnagyobb nyomatékuk 425 Nm. Hátul egy 201 LE teljesítményt és 310 Nm nyomatékot produkáló, állandó mágneses szinkronmotor található, amely legnagyobb fordulatszáma 16.000 lehet. Elől egy aszinkronmotor hajt, amely 13.500-as fordulatszámot, 107 LE-t és 162 Nm nyomatékot tud, így az Enyaq Sportline iV 80x egyben összkerékhajtást is kap. A legnagyobb összteljesítmény 30 másodpercig érhető el körülményektől függően, és a százas sprint 6,9 másodpercig tart.
A villamos áramot egy bruttó 82 (nettó 77) kWh kapacitású akkumulátorcsomag biztosítja, így WLTP-ciklusban több, mint 500 km-es hatótávolságot kapunk.
A tisztán elektromos hajtású Enyaq Sportline iV 80x két további hajtáslánc-változattal is elérhető: a hátsókerék-hajtású 60-as modell 177 lóerővel és a kisebb, bruttó 62 (nettó 58) kWh-s akkumulátorral, míg a hátsókerék-hajtású 80-as 201 lóerővel és a nagyobb, bruttó 82 (nettó 77) kWh-s akkumulátorral.
Az Enyaq Sportline iV 80x elöl 15, hátul pedig 10 mm-rel alacsonyabb és egyedi karakterisztikájú futóművel érkezik.
Megjelenésében is más, mint a többi modell. A különbségek közé tartoznak a fényes fekete részletek a hűtőrács körül, a külső tükrök, az ablakkeretek és a tetősínek esetében, valamint az első lökhárító légterelői. A hátsó tetőspoiler matt fekete színű. Amíg az első lökhárítón egy nagy, méhsejtrácsos hálóval ellátott légbeömlő nyílás és egy spoiler található, addig a hátsó sportlökhárítóba egy fényes fekete diffúzort raktak. Az opcionális 21 colos (alapfelszereltségként 20 colos) keréktárcsák és a fekete külső feliratok teszik teljessé a látványvilágát.
Az alapfelszereltségéhez tartoznak a teljes LED Matrix fényszórók, a három küllős sportkormány, a 13 colos infotainment rendszer, a Suedia kárpitozású fekete sportülések integrált fejtámlákkal, a fekete, bőrszerű anyaggal borított műszerfal, a fekete tetőkárpit, az alumínium pedálok és a karbon hatású díszítőelemek az utastérben.
A vásárlók az extrák között megtalálják a kiterjesztett valósággal ellátott head-up displayt, a Park Assistot és a márka félautonóm utazási asszisztens funkcióját is – olvasható a modell bemutató anyagában.
Cash/fotó: skoda.hu
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…