A Škoda bemutatta az új Enyaq Sportline iV 80x-et, a márka tisztán elektromos hajtású SUV-jának új csúcsváltozatát. Ám, hogy ezt a címet meddig birtokolhatja, az nagyban függ attól, hogy mikor érkezik a trónkövetelő RS változat.
Az új Enyaq Sportline iV 80x hajtásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek együttes teljesítménye 261 LE, míg a legnagyobb nyomatékuk 425 Nm. Hátul egy 201 LE teljesítményt és 310 Nm nyomatékot produkáló, állandó mágneses szinkronmotor található, amely legnagyobb fordulatszáma 16.000 lehet. Elől egy aszinkronmotor hajt, amely 13.500-as fordulatszámot, 107 LE-t és 162 Nm nyomatékot tud, így az Enyaq Sportline iV 80x egyben összkerékhajtást is kap. A legnagyobb összteljesítmény 30 másodpercig érhető el körülményektől függően, és a százas sprint 6,9 másodpercig tart.
A villamos áramot egy bruttó 82 (nettó 77) kWh kapacitású akkumulátorcsomag biztosítja, így WLTP-ciklusban több, mint 500 km-es hatótávolságot kapunk.
A tisztán elektromos hajtású Enyaq Sportline iV 80x két további hajtáslánc-változattal is elérhető: a hátsókerék-hajtású 60-as modell 177 lóerővel és a kisebb, bruttó 62 (nettó 58) kWh-s akkumulátorral, míg a hátsókerék-hajtású 80-as 201 lóerővel és a nagyobb, bruttó 82 (nettó 77) kWh-s akkumulátorral.
Az Enyaq Sportline iV 80x elöl 15, hátul pedig 10 mm-rel alacsonyabb és egyedi karakterisztikájú futóművel érkezik.
Megjelenésében is más, mint a többi modell. A különbségek közé tartoznak a fényes fekete részletek a hűtőrács körül, a külső tükrök, az ablakkeretek és a tetősínek esetében, valamint az első lökhárító légterelői. A hátsó tetőspoiler matt fekete színű. Amíg az első lökhárítón egy nagy, méhsejtrácsos hálóval ellátott légbeömlő nyílás és egy spoiler található, addig a hátsó sportlökhárítóba egy fényes fekete diffúzort raktak. Az opcionális 21 colos (alapfelszereltségként 20 colos) keréktárcsák és a fekete külső feliratok teszik teljessé a látványvilágát.
Az alapfelszereltségéhez tartoznak a teljes LED Matrix fényszórók, a három küllős sportkormány, a 13 colos infotainment rendszer, a Suedia kárpitozású fekete sportülések integrált fejtámlákkal, a fekete, bőrszerű anyaggal borított műszerfal, a fekete tetőkárpit, az alumínium pedálok és a karbon hatású díszítőelemek az utastérben.
A vásárlók az extrák között megtalálják a kiterjesztett valósággal ellátott head-up displayt, a Park Assistot és a márka félautonóm utazási asszisztens funkcióját is – olvasható a modell bemutató anyagában.
Cash/fotó: skoda.hu
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…