„A járvány alatt nem mertem felvenni a munkát, ezért csak májusban vágtam bele újra a taxizásba. De így is egy jó darabig alig voltak megbízások. A mostani az első hét, amikor végre kezd a járvány előtti időköre emlékeztetni a forgalom. Volt, hogy hajnal kettő után hét órán keresztül folyamatosan futottak be a rendelések. Jót tett, hogy a Ferihegy forgalma is elkezdett élénkülni” –mondta el a növekedés.hu-nak egy taxis. Hogy a sofőrök most viszonylag könnyen jutnak fuvarhoz annak az egyik oka az, hogy jelenleg jóval kevesebben foglalkoznak személyszállítással Budapesten, mint a járvány előtt. Ahogy korábban megírtuk, még 2019-ben 7 ezer engedéllyel rendelkező taxi volt a fővárosban.
Most áprilisra 5 ezer alatt volt ez a szám.
„Nem olyan könnyű egy vállalkozást újraindítani. Azok, akik az utóbbi hónapokban szüneteltették a tevékenységüket lassan visszakacsingatnak és kezdenek visszaszivárogni, de jelenleg ez még nem számottevő” – mondta el a növekedés.hu-nak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke. Akik viszont dolgoznak azok tárt karokkal fogadták a járványügy intézkedések enyhítését. Először az esti és a hétvégi időszakban volt mérhető a fuvarszámok emelkedése.
„Az utóbbi napokban Budapesten hirtelen erősödött és megugrott ugyan a rendelésszám, de ennek az igazi oka az a közlekedési káosz, ami a több és frekventált közlekedési csomópont körüli felújításoknak és ezzel egyidejű forgalom elterelésnek és korlátozásoknak köszönhető. A Lánchíd lezárása ezt a kaotikus közlekedési dugót csak tetézni fogja az ezt követő időszakban” – mondta el Metál Zoltán.
Az OTSZ elnöke elárulta, hogy még időbe telik, mire újra visszaáll a taxisok helyzete a pandémia előtti szintre.
Most még korai lenne pezsgőt bontani. „Ha az utazási kedv visszatér, ha újra népszerű célpontja lesz a külföldieknek hazánk, ha egyre több nemzetközi rendezvény helyszíne lesz ismét Magyarország és ha ismét visszaáll a szórakoztató iparág minden szektora, akkor lehet okunk majd az optimizmusra” – állapította meg az elnök.
Az biztos, hogy a taxitársaságoknak jókora gödörből kell most kimászniuk. Hisz tavaly minden szereplőnél esett a forgalom.
Forrás: novekedes.hu
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…