Categories: Hírek

Megtorpanhat az elektromos autók térnyerése Európában

2025-ig 15 százalék lehet az e-járművek aránya

 

Az Európai Unió legközelebb 2025-től szigorítja drasztikus mértékben a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó szabályait. Onnantól kezdve az belső égésű motorral szerelt új autók számának zuhanása várható, addig viszont megtorpanhat az elektromos autók térnyerése.

A Schmidt Automotive Research friss előrejelzése az eddigieknél kisebb mértékű növekedést jósol 2025-ig az elektromos autóknak Európában – a kutatók szerint 2025-re 15 százalék lehet az elektromos járművek piaci aránya, míg korábban szinte minden prognózis 21 és 23 százalék közé lőtte be ezt a mutatót.

2019-ben még mindössze kettő százalék volt az elektromos autók aránya az európai piacon, tavaly már ennek több mint a kétszerese – részben az EU szigorú szabályozásának köszönhetően. A következő nagyobb szigorítás 2025-ben jöhet, addig kis ideje még lehet a hagyományos hajtású autóknak.

A Volkswagen ehhez képest 2025-re nyugat-európai típuspalettájának 25 százalékát elektrifikálná, azonban az is igaz, hogy a nagyobb gyártóknak – így a Volkswagennek is – jól jönne, ha 2025-ig még el tudnák adni a belső égésű motorral szerelt autóikat.

Nagy-Britanniában 2030-ra tiltanák be a belső égésű motoros új autók eladását, Franciaországban és Németországban egyelőre halogatják ezt a döntést. Ugyanakkor Németországban ősszel lesznek választások, és a Zöldek akár nyerhetnek is a voksoláson – ez minden bizonnyal a németeknél is a hagyományos hajtás tiltásával járna, noha a társadalmi támogatottsága még nincs meg ennek a lépésnek.

A Schmidt becslése szerint 2030-ban Nyugat-Európában már 55 százalékos lesz az elektromos autók piaci részesedése az újautó-eladásokban, míg a Volkswagen tervei ezen is túltesznek: 2030-ra az eladott autóinak 70 százaléka lesz elektromos a VW várakozása szerint.

Az EU szigorodó szabályai miatt 2030 után a gyártóknak nem is igazán lesz kifizetődő belső égésű motorral szerelt autókat gyártani – írja a Forbes.

Cash/fotó: tech-mobile.com

OldA

Recent Posts

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

7 óra ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

1 nap ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

2 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

3 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

3 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

3 nap ago