Categories: Hírek

Megtorpanhat az elektromos autók térnyerése Európában

2025-ig 15 százalék lehet az e-járművek aránya

 

Az Európai Unió legközelebb 2025-től szigorítja drasztikus mértékben a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó szabályait. Onnantól kezdve az belső égésű motorral szerelt új autók számának zuhanása várható, addig viszont megtorpanhat az elektromos autók térnyerése.

A Schmidt Automotive Research friss előrejelzése az eddigieknél kisebb mértékű növekedést jósol 2025-ig az elektromos autóknak Európában – a kutatók szerint 2025-re 15 százalék lehet az elektromos járművek piaci aránya, míg korábban szinte minden prognózis 21 és 23 százalék közé lőtte be ezt a mutatót.

2019-ben még mindössze kettő százalék volt az elektromos autók aránya az európai piacon, tavaly már ennek több mint a kétszerese – részben az EU szigorú szabályozásának köszönhetően. A következő nagyobb szigorítás 2025-ben jöhet, addig kis ideje még lehet a hagyományos hajtású autóknak.

A Volkswagen ehhez képest 2025-re nyugat-európai típuspalettájának 25 százalékát elektrifikálná, azonban az is igaz, hogy a nagyobb gyártóknak – így a Volkswagennek is – jól jönne, ha 2025-ig még el tudnák adni a belső égésű motorral szerelt autóikat.

Nagy-Britanniában 2030-ra tiltanák be a belső égésű motoros új autók eladását, Franciaországban és Németországban egyelőre halogatják ezt a döntést. Ugyanakkor Németországban ősszel lesznek választások, és a Zöldek akár nyerhetnek is a voksoláson – ez minden bizonnyal a németeknél is a hagyományos hajtás tiltásával járna, noha a társadalmi támogatottsága még nincs meg ennek a lépésnek.

A Schmidt becslése szerint 2030-ban Nyugat-Európában már 55 százalékos lesz az elektromos autók piaci részesedése az újautó-eladásokban, míg a Volkswagen tervei ezen is túltesznek: 2030-ra az eladott autóinak 70 százaléka lesz elektromos a VW várakozása szerint.

Az EU szigorodó szabályai miatt 2030 után a gyártóknak nem is igazán lesz kifizetődő belső égésű motorral szerelt autókat gyártani – írja a Forbes.

Cash/fotó: tech-mobile.com

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

11 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago