Categories: Hírek

Megtorpanhat az elektromos autók térnyerése Európában

2025-ig 15 százalék lehet az e-járművek aránya

 

Az Európai Unió legközelebb 2025-től szigorítja drasztikus mértékben a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó szabályait. Onnantól kezdve az belső égésű motorral szerelt új autók számának zuhanása várható, addig viszont megtorpanhat az elektromos autók térnyerése.

A Schmidt Automotive Research friss előrejelzése az eddigieknél kisebb mértékű növekedést jósol 2025-ig az elektromos autóknak Európában – a kutatók szerint 2025-re 15 százalék lehet az elektromos járművek piaci aránya, míg korábban szinte minden prognózis 21 és 23 százalék közé lőtte be ezt a mutatót.

2019-ben még mindössze kettő százalék volt az elektromos autók aránya az európai piacon, tavaly már ennek több mint a kétszerese – részben az EU szigorú szabályozásának köszönhetően. A következő nagyobb szigorítás 2025-ben jöhet, addig kis ideje még lehet a hagyományos hajtású autóknak.

A Volkswagen ehhez képest 2025-re nyugat-európai típuspalettájának 25 százalékát elektrifikálná, azonban az is igaz, hogy a nagyobb gyártóknak – így a Volkswagennek is – jól jönne, ha 2025-ig még el tudnák adni a belső égésű motorral szerelt autóikat.

Nagy-Britanniában 2030-ra tiltanák be a belső égésű motoros új autók eladását, Franciaországban és Németországban egyelőre halogatják ezt a döntést. Ugyanakkor Németországban ősszel lesznek választások, és a Zöldek akár nyerhetnek is a voksoláson – ez minden bizonnyal a németeknél is a hagyományos hajtás tiltásával járna, noha a társadalmi támogatottsága még nincs meg ennek a lépésnek.

A Schmidt becslése szerint 2030-ban Nyugat-Európában már 55 százalékos lesz az elektromos autók piaci részesedése az újautó-eladásokban, míg a Volkswagen tervei ezen is túltesznek: 2030-ra az eladott autóinak 70 százaléka lesz elektromos a VW várakozása szerint.

Az EU szigorodó szabályai miatt 2030 után a gyártóknak nem is igazán lesz kifizetődő belső égésű motorral szerelt autókat gyártani – írja a Forbes.

Cash/fotó: tech-mobile.com

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

5 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago