A hagyományos oldalsó tükrök ideje lejárt. Nem véletlen, hogy a gyártók évek óta mutatnak be olyan futurisztikus elképzeléseket, amelyek esetében kamerák helyettesítik az általunk megszokott külső visszapillantókat. Most a BMW is elindult ezen a vonalon, azonban a márka kicsit máshogy képzeli el a virtuális tükörtechnológia alkalmazását, mint az eddig megismert világmárkák.
Ez a technológia az Egyesült Államokban ugyan még nem legális, de már olyan szériaautókban is alkalmazzák, mint az Audi e-tron és a Honda e. Előbbi esetében a kamerák által rögzített felvételt két OLED-képernyő jeleníti meg. Ez nem csak kényelmes, de csökkenti az aerodinamikai légellenállást is, így maximalizálva a villanyautó hatótávolságát. A BMW ezzel szemben más megközelítést alkalmaz.
Az i4Talk számolt be elsőként arról, hogy a cég által benyújtott szabadalmi bejelentések arra engednek következtetni, hogy a BMW minden valószínűség szerint saját virtuális tükörtechnológiát fejleszt. A szabadalmi kérelmeket az Európai Szabadalmi Hivatalhoz (European Patent Office, röviden EPO) nyújtották be az illetékesek – számol be a fejlesztésről az alapjarat.hu.
A BMW szabadalma a hagyományos oldalsó tükröket olyan kamerákkal helyettesíti, amelyek élő videót rögzítenek és közvetítenek. A BMW tervét az különbözteti meg más hasonló elképzelésektől, hogy a videó nem az utastérben lévő képernyőn jelenik meg. Ehelyett a BMW szabadalmaztatott konstrukciója egy félig átlátszó tükörrel rendelkezik az ablakon, az üvegbe ágyazva.
A külső kamerákról érkező virtuális kép ott jelenik meg, ahol normál esetben egy hagyományos tükör lenne (a vezető szemétől 0,5-2 méter távolságban). Más virtuális tükrökhöz hasonlóan ez is csökkenti a légellenállást, mivel a kamerák kisebbek lesznek, mint a hagyományos oldalsó tükrök. A virtuális tükör kijelzőjére más információk is rávetíthetők, például a navigációs utasítások, a parkolási útmutatók, valamint a közeli járművek távolsága és sebessége, ezek az infók a sávváltás megkezdése előtt lehetnek igazán a sofőr segítségére.
A BMW egyébként nem először kísérletezik a virtuális tükörtechnológiával. Még 2016-ban a BMW a CES-en mutatta be az i8 Mirrorless Conceptet, amelyben az oldalsó tükröket kamerák helyettesítették, a belső visszapillantó tükör helyére pedig egy nagy felbontású kijelző került, ezen volt látható, hogy mi a helyzet a kocsi mögött.
Arról még nincs hivatalos hír, hogy a BMW mikor tervezi ezt az innovatív tükörtechnológiát a szériaautókba is beépíteni, de valószínűleg csak évek múlva lesz elérhető, mivel a virtuális tükrök egyes országokban még nem engedélyezettek. Az új elektromos modellek, mint például a BMW iX, még mindig hagyományos oldalsó tükrökkel rendelkeznek, bár az iNext Conceptet esetében már eltértek ettől az „idejétmúlt” eszmétől – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: alapjarat.hu
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…