A hagyományos oldalsó tükrök ideje lejárt. Nem véletlen, hogy a gyártók évek óta mutatnak be olyan futurisztikus elképzeléseket, amelyek esetében kamerák helyettesítik az általunk megszokott külső visszapillantókat. Most a BMW is elindult ezen a vonalon, azonban a márka kicsit máshogy képzeli el a virtuális tükörtechnológia alkalmazását, mint az eddig megismert világmárkák.
Ez a technológia az Egyesült Államokban ugyan még nem legális, de már olyan szériaautókban is alkalmazzák, mint az Audi e-tron és a Honda e. Előbbi esetében a kamerák által rögzített felvételt két OLED-képernyő jeleníti meg. Ez nem csak kényelmes, de csökkenti az aerodinamikai légellenállást is, így maximalizálva a villanyautó hatótávolságát. A BMW ezzel szemben más megközelítést alkalmaz.
Az i4Talk számolt be elsőként arról, hogy a cég által benyújtott szabadalmi bejelentések arra engednek következtetni, hogy a BMW minden valószínűség szerint saját virtuális tükörtechnológiát fejleszt. A szabadalmi kérelmeket az Európai Szabadalmi Hivatalhoz (European Patent Office, röviden EPO) nyújtották be az illetékesek – számol be a fejlesztésről az alapjarat.hu.
A BMW szabadalma a hagyományos oldalsó tükröket olyan kamerákkal helyettesíti, amelyek élő videót rögzítenek és közvetítenek. A BMW tervét az különbözteti meg más hasonló elképzelésektől, hogy a videó nem az utastérben lévő képernyőn jelenik meg. Ehelyett a BMW szabadalmaztatott konstrukciója egy félig átlátszó tükörrel rendelkezik az ablakon, az üvegbe ágyazva.
A külső kamerákról érkező virtuális kép ott jelenik meg, ahol normál esetben egy hagyományos tükör lenne (a vezető szemétől 0,5-2 méter távolságban). Más virtuális tükrökhöz hasonlóan ez is csökkenti a légellenállást, mivel a kamerák kisebbek lesznek, mint a hagyományos oldalsó tükrök. A virtuális tükör kijelzőjére más információk is rávetíthetők, például a navigációs utasítások, a parkolási útmutatók, valamint a közeli járművek távolsága és sebessége, ezek az infók a sávváltás megkezdése előtt lehetnek igazán a sofőr segítségére.
A BMW egyébként nem először kísérletezik a virtuális tükörtechnológiával. Még 2016-ban a BMW a CES-en mutatta be az i8 Mirrorless Conceptet, amelyben az oldalsó tükröket kamerák helyettesítették, a belső visszapillantó tükör helyére pedig egy nagy felbontású kijelző került, ezen volt látható, hogy mi a helyzet a kocsi mögött.
Arról még nincs hivatalos hír, hogy a BMW mikor tervezi ezt az innovatív tükörtechnológiát a szériaautókba is beépíteni, de valószínűleg csak évek múlva lesz elérhető, mivel a virtuális tükrök egyes országokban még nem engedélyezettek. Az új elektromos modellek, mint például a BMW iX, még mindig hagyományos oldalsó tükrökkel rendelkeznek, bár az iNext Conceptet esetében már eltértek ettől az „idejétmúlt” eszmétől – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: alapjarat.hu
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…