Categories: Hírek

61 éves veteránjától szeretne megválni a NAV

 

Harminc milláról indul a licit

 

Aki rendszeresen böngészi a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapját, az bizony érdekességekre is lelhet. Most így történt. Három napig lehet licitálni egy 1960-as jobbkormányos Aston Martin DB4 Coupé Series II. típusú veterán autóra. Kikiáltási ára 30 millia, becsült értéke ennek a duplája. Csak szólok: taxinak nem okés.

Aston Martin, azonban nem James Bond, nem is a Forma1 világából, hanem a NAV következő árveréséről. Nem azonos kategória, bár egyik sem tartozik a gagyik sorába. Most a szuper titkos ügynököt, az utazó cirkusz üdvöskéjét hagyjuk, viszont vessük szemünket erre a veteránra, ami egész jól néz ki – már a korához képest.

Előre leszögezem: taxinak nem jó. Nem csak az ára miatt, amit 60 millióra taksálnak, igaz az induló licitára ennek fele – taxisok kedvéért, ha esetleg nem elég jók matekból –, 30 millió. Mint tudjuk, pandemia idején épp ennyi maradt a fiókos szekrényben, úgyhogy látva a hétvégi tavaszi utas zsongást, azt a maradék esetleg 30-50 millát össze lehet gályázni, igaz nem az árverés kezdetére, ami június 7-10 között lehetséges. De mint tudjuk, a remény hal meg utoljára.

Szóval egy 1960-as évjáratú Aston Martin DB4 Coupé Series II típusról van szó.

A kocsiban 3,6 literes motor van, ami hivatalosan 240 lóerős. A leírás szerint az autóval 104 ezer kilométert tettek meg, a karosszériája helyenként karcos, és néhol horpadások vannak rajta. A motorja nem indítható, a kipufogó korrodált. Nem elég, hogy jobbkormányos, de az is fából van. Légkondi nincs benne, nemhogy kétzónás, az ablakok sem elektromosak. Covidszűrő és belső cirkuláltató sincs benne. Magyar okmányai nincsenek. Ez utóbbi már csak azért is gáz, mert ezt mostanság okosba mégsem lehet megoldani, mégis csak a NAV-ról van szó, és néhány vizsgáztató hely az utóbbi időben bezárt, mert levadászták a műszaki vizsgabiztosokat, úgyhogy bagóért nem lehet forgalomba helyeztetni sem. Viszi a pénzt piszkosul és még egy kilométert sem ment. A motor is kétesélyes vagy beindul – ez a jobbik változat –, vagy nem. Ha nem, akkor kiszerelni, szétszedni, rájönni, netán felújítani, restaurálni…

Mondom, csak viszi a pénzt.

De azért, ha netán taxis kézbe kerül ez a veterán verda, egy üzit dobjon már az új tulaj, aprónak nem mondható hátsómat belelejteném egy próbakörre. Na, jó, ha a jobb elsőn nem lehet, még a bal első is szóba jöhet… Várom az üzit, szurkolok!

k.z.t./fotó: NAV

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

8 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago