Categories: Hírek

Kihirdették a World Car of the Year 2021 győztesét

Első a Volkswagen ID.4

 

Kedden az egész világ figyelemmel kísérhette az online eredményhirdetést, ahol 93 független szakértőből álló zsűri szavazata alapján bejelentették a Volkswagen ID.4 lett a Világ Év Autója, második a Honda e kisautója, míg harmadik helyezést a Toyota szerezte meg.

A World Car of the Year (WCOTY) nemzetközi díj 2021-es győztesét, amely egy 93 független, autóipari szakértőből álló zsűri szavazatai alapján a Volkswagen ID.4 lett. Jó esély volt rá, hogy elektromosautó vigye el a fődíjat, hiszen a döntőbe a VW elektromos SUV-ja mellett a Honda e is bekerült, míg a hagyományos hajtásláncot csupán a Toyota Yaris képviselte. Teljesen elektromos autónak egyébként már korábban is sikerült elnyernie ezt a díjat, például a Jaguar I-Pace-nek 2019-ben.

A zsűri összesen nyolc szempont szerint pontozta a járműveket: az ID.4 az utastér, a teljesítmény, a biztonság, a környezet, valamint a piaci jelentőség kategóriát uralta, míg a Honda e az emocionális vonzerő és az innováció, a Yaris pedig az érték kategóriában diadalmaskodott. Összességében a Volkswagen ID.4 798 ponttal zárta az értékelést és lett a Világ Év Autója, a második helyet a Honda e elektromos kisautója szerezte meg 742 ponttal, a Toyota pedig 732 pontot gyűjtött össze.

Más címekért is szép számmal indultak idén tisztán elektromos autók. A Polestar 2 a Világ Luxusautója szeretett volna lenni, de a Mercedes-Benz S osztállyal szemben alulmaradt, és csak a második helyre sikerült beférkőznie. A Honda e sem szomorkodhat, habár a fődíjat nem nyerte el, a Világ Városi Autója címet igen, maga mögé taszítva a Honda Jazz/Fit testvérét, és a Toyota Yaris-t.

Az elektromos Honda a Világ Legjobb Dizájnért is harcba szállt, csakúgy, mint a szintén kibocsátásmentes hajtásláncú Mazda MX-30, de végül a hagyományos Land Rover Defender került ki győztesként. Az egyetlen kategória, amiben nem szerepelt a Top 3-ban elektromos autó, a Világ Legjobb Sportkocsija csoportja volt. Itt a Porsche 911 turbo lett a győztes, maga mögött tudva a Toyota GR Yarist valamint az Audi RS Q8-ast.

Az ID.4 a Volkswagen legelső olyan típusa, amely minden kulcspiacon (Európában, Kínában, és az Egyesült Államokban) megjelenik. Idén világszerte körülbelül 150 ezer darabot tervez belőle leszállítani a gyártó – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.

Cash/fotó: Google

OldB

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

2 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago