Categories: Hírek

Kihirdették a World Car of the Year 2021 győztesét

Első a Volkswagen ID.4

 

Kedden az egész világ figyelemmel kísérhette az online eredményhirdetést, ahol 93 független szakértőből álló zsűri szavazata alapján bejelentették a Volkswagen ID.4 lett a Világ Év Autója, második a Honda e kisautója, míg harmadik helyezést a Toyota szerezte meg.

A World Car of the Year (WCOTY) nemzetközi díj 2021-es győztesét, amely egy 93 független, autóipari szakértőből álló zsűri szavazatai alapján a Volkswagen ID.4 lett. Jó esély volt rá, hogy elektromosautó vigye el a fődíjat, hiszen a döntőbe a VW elektromos SUV-ja mellett a Honda e is bekerült, míg a hagyományos hajtásláncot csupán a Toyota Yaris képviselte. Teljesen elektromos autónak egyébként már korábban is sikerült elnyernie ezt a díjat, például a Jaguar I-Pace-nek 2019-ben.

A zsűri összesen nyolc szempont szerint pontozta a járműveket: az ID.4 az utastér, a teljesítmény, a biztonság, a környezet, valamint a piaci jelentőség kategóriát uralta, míg a Honda e az emocionális vonzerő és az innováció, a Yaris pedig az érték kategóriában diadalmaskodott. Összességében a Volkswagen ID.4 798 ponttal zárta az értékelést és lett a Világ Év Autója, a második helyet a Honda e elektromos kisautója szerezte meg 742 ponttal, a Toyota pedig 732 pontot gyűjtött össze.

Más címekért is szép számmal indultak idén tisztán elektromos autók. A Polestar 2 a Világ Luxusautója szeretett volna lenni, de a Mercedes-Benz S osztállyal szemben alulmaradt, és csak a második helyre sikerült beférkőznie. A Honda e sem szomorkodhat, habár a fődíjat nem nyerte el, a Világ Városi Autója címet igen, maga mögé taszítva a Honda Jazz/Fit testvérét, és a Toyota Yaris-t.

Az elektromos Honda a Világ Legjobb Dizájnért is harcba szállt, csakúgy, mint a szintén kibocsátásmentes hajtásláncú Mazda MX-30, de végül a hagyományos Land Rover Defender került ki győztesként. Az egyetlen kategória, amiben nem szerepelt a Top 3-ban elektromos autó, a Világ Legjobb Sportkocsija csoportja volt. Itt a Porsche 911 turbo lett a győztes, maga mögött tudva a Toyota GR Yarist valamint az Audi RS Q8-ast.

Az ID.4 a Volkswagen legelső olyan típusa, amely minden kulcspiacon (Európában, Kínában, és az Egyesült Államokban) megjelenik. Idén világszerte körülbelül 150 ezer darabot tervez belőle leszállítani a gyártó – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.

Cash/fotó: Google

OldB

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago