Categories: Hírek

Jönnek a hidrogénhajtású szállítók

Több mint kétezer elektromos autót használ az osztrák posta

Az osztrák posta környezettudatosságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy jelen pillanatban is 2100 elektromos autót használ országszerte. A napokban azonban megállapodást kötött az OMV-vel, melynek eredményeként kétezer hidrogénüzemű teherautót indít az utakra – írja az orf.at.

A karbonsemlegesség iránt elkötelezett szakértők állítják, pusztán elektromos hajtású járművekkel nem lehet elérni a 2030-ra kitűzött célt, egyéb alternatív hajtóanyagokra is szükség lesz. Az sem véletlen, hogy a hidrogént elsősorban nem a személy, hanem a teher-, nagyobb áruszállítók esetében tartják gazdaságosan, biztonságosan kivitelezhetőnek. Ennek ismeretében és az osztrákok elkötelezettségét ismerve, nem is meglepő a következő hír.

A bécsi székhelyű olaj- és gázipari illetve vegyipari vállalat vezetői együttműködési megállapodást írtak alá, melyben rögzítik, hogy megteremtik a feltételeit 2030-ig legalább kétezer, megújuló energiával előállított hidrogénnel üzemelő nehéz teherjármű forgalomba helyezésének Ausztriában.

Az OMV szerepe a partnerségben, hogy Schwechaton, óriási kőolajfinomítója közelében felépít egy 10 megawatt kapacitású elektrolizáló üzemet. Az osztrák posta pedig azt vállalja, hogy az itt készülő hidrogént felhasználó tesztjárműveket állít be flottájába. A postaszolgáltató egyébként jelenleg mintegy 2100 akkumulátoros elektromos járművet használ, ezzel Ausztria legnagyobb elektromos flottáját üzemelteti. Ezek mellé jönnek majd a hidrogénnel működő teherautók. Az osztrák posta levél-üzletága állítólag már 2011 óta CO2-semlegesen működik, 2030-ra pedig a vállalat teljes karbonsemlegességének elérése a cél.

Az együttműködés egyrészt tapasztalatgyűjtés, know how-t szerezzenek a hidrogénalapú mobilitással, az új energiahordozó előállításával, logisztikájával és felhasználásával kapcsolatban, valamint hogy a jövőben mindkét óriáscég által kulcsfontosságúnak vélt hidrogénre alapozott közúti teherszállítás életképességét demonstrálják és a téma megfelelő figyelmet kapjon Ausztria életében.

Merész üzleti vállalkozás napjainkban többezres flottát üzemeltetni, a hidrogénre történő átállás pedig igazán innovatív egy állami cégtől. Hiába, no, ilyenek ezek a sógorok.

Cash/fotó: Austrian Post AG

OldA

Recent Posts

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

17 óra ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

2 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

3 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

3 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

3 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

4 nap ago