Categories: Hírek

Jönnek a hidrogénhajtású szállítók

Több mint kétezer elektromos autót használ az osztrák posta

Az osztrák posta környezettudatosságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy jelen pillanatban is 2100 elektromos autót használ országszerte. A napokban azonban megállapodást kötött az OMV-vel, melynek eredményeként kétezer hidrogénüzemű teherautót indít az utakra – írja az orf.at.

A karbonsemlegesség iránt elkötelezett szakértők állítják, pusztán elektromos hajtású járművekkel nem lehet elérni a 2030-ra kitűzött célt, egyéb alternatív hajtóanyagokra is szükség lesz. Az sem véletlen, hogy a hidrogént elsősorban nem a személy, hanem a teher-, nagyobb áruszállítók esetében tartják gazdaságosan, biztonságosan kivitelezhetőnek. Ennek ismeretében és az osztrákok elkötelezettségét ismerve, nem is meglepő a következő hír.

A bécsi székhelyű olaj- és gázipari illetve vegyipari vállalat vezetői együttműködési megállapodást írtak alá, melyben rögzítik, hogy megteremtik a feltételeit 2030-ig legalább kétezer, megújuló energiával előállított hidrogénnel üzemelő nehéz teherjármű forgalomba helyezésének Ausztriában.

Az OMV szerepe a partnerségben, hogy Schwechaton, óriási kőolajfinomítója közelében felépít egy 10 megawatt kapacitású elektrolizáló üzemet. Az osztrák posta pedig azt vállalja, hogy az itt készülő hidrogént felhasználó tesztjárműveket állít be flottájába. A postaszolgáltató egyébként jelenleg mintegy 2100 akkumulátoros elektromos járművet használ, ezzel Ausztria legnagyobb elektromos flottáját üzemelteti. Ezek mellé jönnek majd a hidrogénnel működő teherautók. Az osztrák posta levél-üzletága állítólag már 2011 óta CO2-semlegesen működik, 2030-ra pedig a vállalat teljes karbonsemlegességének elérése a cél.

Az együttműködés egyrészt tapasztalatgyűjtés, know how-t szerezzenek a hidrogénalapú mobilitással, az új energiahordozó előállításával, logisztikájával és felhasználásával kapcsolatban, valamint hogy a jövőben mindkét óriáscég által kulcsfontosságúnak vélt hidrogénre alapozott közúti teherszállítás életképességét demonstrálják és a téma megfelelő figyelmet kapjon Ausztria életében.

Merész üzleti vállalkozás napjainkban többezres flottát üzemeltetni, a hidrogénre történő átállás pedig igazán innovatív egy állami cégtől. Hiába, no, ilyenek ezek a sógorok.

Cash/fotó: Austrian Post AG

OldA

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

22 óra ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

5 nap ago