Categories: Hírek

Jönnek a hidrogénhajtású szállítók

Több mint kétezer elektromos autót használ az osztrák posta

Az osztrák posta környezettudatosságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy jelen pillanatban is 2100 elektromos autót használ országszerte. A napokban azonban megállapodást kötött az OMV-vel, melynek eredményeként kétezer hidrogénüzemű teherautót indít az utakra – írja az orf.at.

A karbonsemlegesség iránt elkötelezett szakértők állítják, pusztán elektromos hajtású járművekkel nem lehet elérni a 2030-ra kitűzött célt, egyéb alternatív hajtóanyagokra is szükség lesz. Az sem véletlen, hogy a hidrogént elsősorban nem a személy, hanem a teher-, nagyobb áruszállítók esetében tartják gazdaságosan, biztonságosan kivitelezhetőnek. Ennek ismeretében és az osztrákok elkötelezettségét ismerve, nem is meglepő a következő hír.

A bécsi székhelyű olaj- és gázipari illetve vegyipari vállalat vezetői együttműködési megállapodást írtak alá, melyben rögzítik, hogy megteremtik a feltételeit 2030-ig legalább kétezer, megújuló energiával előállított hidrogénnel üzemelő nehéz teherjármű forgalomba helyezésének Ausztriában.

Az OMV szerepe a partnerségben, hogy Schwechaton, óriási kőolajfinomítója közelében felépít egy 10 megawatt kapacitású elektrolizáló üzemet. Az osztrák posta pedig azt vállalja, hogy az itt készülő hidrogént felhasználó tesztjárműveket állít be flottájába. A postaszolgáltató egyébként jelenleg mintegy 2100 akkumulátoros elektromos járművet használ, ezzel Ausztria legnagyobb elektromos flottáját üzemelteti. Ezek mellé jönnek majd a hidrogénnel működő teherautók. Az osztrák posta levél-üzletága állítólag már 2011 óta CO2-semlegesen működik, 2030-ra pedig a vállalat teljes karbonsemlegességének elérése a cél.

Az együttműködés egyrészt tapasztalatgyűjtés, know how-t szerezzenek a hidrogénalapú mobilitással, az új energiahordozó előállításával, logisztikájával és felhasználásával kapcsolatban, valamint hogy a jövőben mindkét óriáscég által kulcsfontosságúnak vélt hidrogénre alapozott közúti teherszállítás életképességét demonstrálják és a téma megfelelő figyelmet kapjon Ausztria életében.

Merész üzleti vállalkozás napjainkban többezres flottát üzemeltetni, a hidrogénre történő átállás pedig igazán innovatív egy állami cégtől. Hiába, no, ilyenek ezek a sógorok.

Cash/fotó: Austrian Post AG

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

14 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago