Categories: Hírek

Megtévesztő fogyasztási adatok

Torkos plug-in hibridek

A brit Which? fogyasztóvédelmi szervezet szerint az autógyártók valótlan üzemanyag-fogyasztási adatokkal hirdetik plug-in hibridjeiket. Egy kutatása feltárta, hogy a konnektorról tölthető hibrid típusok átlagosan 61 százalékkal többet fogyasztanak a hivatalos értéknél.

 

Natalie Hitchins, a Which? egyik vezetője a kutatási eredményekhez hozzáfűzte: a plug-in hibrid vonzó alternatíva lehet a vásárlóknak az általa kínált kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás miatt, azonban az eredmények alapján a vásárlók többet költhetnek autójuk tankolására, mint arra számítottak. Úgy látja, a fogyasztás mérésére szolgáló sztenderdek „hibásak”, továbbá szükségesnek ítéli azok átdolgozását – olvasható az autopro.hu összeállításában.

A Which? 22 népszerű plug-in hibridet vetett a WLTP-ciklus szerintinél „keményebb” tesztek alá, hogy a valós fogyasztáshoz közelebb álló eredményhez jussanak. Az autók átlagosan 61 százalékkal fogyasztottak többet, mint a hivatalos érték.

A BMW X5 72 százalékkal, a Mercedes-Benz B-osztály 67 százalékkal, míg a Toyota Prius 39 százalékkal evett több üzemanyagot.

Az Autovista Group autóipari tanácsadó vállalat vezető közgazdásza, Christof Engelskirchen a kutatás eredményeihez hozzáfűzte, a plug-in hibrid technológia hátulütője, hogy amennyiben az autóhasználók nem töltik fel rendszeresen az akkumulátort, a jármű több tüzelőanyagot fogyaszt, mint egy hasonló konvencionális hajtású. Hozzátette, hogy megfelelő töltés és vezetési stílus mellett a fogyasztás még alacsonyabb is lehet a hivatalos értéknél.

A BMW ugyancsak kiemelte a rendszeres töltés fontosságát. A kutatás eredményeire reagálva a vállalat egy szóvivője közölte, az egységesített hivatalos mérési eljárásokat úgy alakították ki, hogy lehetővé tegyék a különböző technológiák összehasonlítását. „Ezek a tesztek jól rávilágítanak arra, hogy a plug-in hibrid technológia, mikor a járműveket megfelelő módon, rendszeresen töltik, sokkal kisebb üzemanyag-fogyasztást, valamint kibocsátást produkálnak, mint a hasonló benzines és dízel modellek” – folytatta.

A Mercedes és a Toyota arra hívta fel a figyelmet, hogy nem ismert a Which? tesztelési metodikája. Utóbbi gyártó hozzátette, hogy a fogyasztási és emissziós értékeket befolyásolja a járművek használati módja.

Mike Hawes, a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) vezetője rámutatott, hogy a WLTP-ciklussal végzett tesztek szerint, a plug-in hibridek a benzines és dízelautókhoz hasonló hatótávolságot nyújtanak, sokkal kisebb kibocsátás mellett.

A plug-in hibridek pontos teljesítménye már többször is megkérdőjeleződött. Tavaly a Transport & Environment (T&E) publikálta, ami szerint valós körülmények között ezen alternatív hajtású típusok a hivatalost sokszorosan meghaladó szén-dioxid-kibocsátását produkálnak.

A Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa (ICCT) szeptemberben nagyjából tízezer plug-in hibrid valós körülmények közti fogyasztását vizsgálta meg Európában, Kínában és Észak-Amerikában. A tesztek szerint az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-emisszió átlagosan kétszer-négyszer volt magasabb a már kivezetett európai NEDC tesztciklus szerintinél.

A kutatás egyúttal rámutatott az autóhasználati szokások döntő fontosságára. Magánszemélyek a kilométerek 37 százalékát, míg céges autók esetében a távolság csupán húsz százalékát tették meg elektromos módban, a NEDC-ciklus azonban 69, illetve 63 százalékot feltételez – hívja fel az eltérésekre a figyelmet az autopro.hu összeállítása.

Cash/fotó: Google

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

4 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

20 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

21 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago