Categories: Hírek

Konflisok helyett villanyautók

Lovak a rezervátumokba

Hol vannak már azok az idők, amikor Budapest macskaköves útjain konflisok garmadája szállított az utasokat. A lovak patkói csakúgy kopogtak, időnként szikrát vetettek. Ma már a sógoroknál is azon gondolkodnak: nyugdíjazzák a fiákereket, a lovakat pedig farmokra, rezervátumokba küldik.

Az Osztrák Állatjóléti Szövetség (Österreichischer Tierschutzverein) a világjárvány egy soha vissza nem térő alkalom arra, hogy Bécs is véget vessen az állatok szenvedésének a városi betondzsungelben, és inkább farmokra, rezervátumokba szállítsák a paripákat.

Az állatjogi szervezet többlépcsős javaslatot fogalmazott meg, melynek eredményeképp 2021 decemberének végére nemcsak Bécsből, hanem Ausztria más városaiból is végleg eltűnne az összesen mintegy 400 darab, ló által húzott kocsi, helyettük villanyautók vihetnék körbe a turistákat a városban. A villanymeghajtású fiákerek, pont ugyanúgy néznének ki, mint az állati erővel mozgatott hintók, csak éppen a lóerők egy, vagy két apró villanymotorból érkeznének. Az elektromos fiákerek egyébként éppen azokról a villanyautókról lennének mintázva, melyekkel körülbelül 1910-ig, a belsőégésű motor elterjedése előtt közlekedtek az emberek. A Wien Energie 2019-ben már mutatott be e-fiákert, ami akár 120 kilométert is meg tud tenni egy töltéssel.

A lovaskocsik sorsáról azért lángolt fel most ismét a vita, mert az idegenforgalom teljes leállásával a hintósok is elveszítették minden bevételüket, a lovakat azonban etetni, gondozni kell. A bécsi önkormányzat lovanként havi 250 eurós támogatást ajánlott fel, melyet három hónapon keresztül kapnak a fiákerbiznisz résztvevői, ám szakértők szerint még a turizmus újraindulása mellett is legalább őszig várni, mire a külföldi látogatók ismét számottevő pénzösszeget hozhatnak a hintósok számára.

Az állatvédők szerint az adófizetők pénzét nem a lovak további kizsákmányolására kellene fordítani, hanem elektromos lovaskocsik beszerzésére, és az ezekhez szükséges töltőállomások kiépítésére. Ezzel a városvezetés nem csupán megkímélhetné az állatokat többek között a csont-, és ízületgondoktól, városi zajhatásoktól, az aszfaltborítás által okozott erőteljes hőhatástól, rossz fényviszonyoktól, nyugtatóktól, valamint az elégtelen víz-, és takarmányellátástól, de megspórolhatnák azt az évi több mint 700 000 eurós kárt, amit a patkók okoznak az utakon. S ez csupán egy, a sok költségtényező között: az utcák takarítása, az állatorvosi ellátás, és az etetés mind több pénz emészt fel, mint az elektromos fiákerek üzemeltetése és karbantartása. Döntés egyelőre nincs, mintahogyan turista és így fuvar sem. A lovak és hajtóik, kényszerszabadságon.

 

Cash/fotó: Facebook

OldA

Recent Posts

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

42 másodperc ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

2 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

2 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

3 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

3 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

3 nap ago