Ma már talán minden katát alkalmazó vállalkozó előtt köztudott, hogy a bevételi határ 12 millió forint. Pontosabban nem határról van szó, hanem arról, hogy e felett a bevétel felett már mindenféle kedvezőtlen hatások lépnek életbe. Például az, hogy a 12 milliós határ feletti összegre 40%-os „büntetőadót” kell fizetni. Bár ez sem kevés, de ezáltal a vállalkozó ráadásul bekerül az ÁFA körbe, ami már sokkal súlyosabb csapás…
Szememre vethetitek, hogy mit beszélek itt 12 milliós bevételről, amikor ebben a pandémiás, korlátozós, kijárási tilalmas időszakban jó, ha a fele összejön. Legtöbbször még az sem…
Van azonban még két olyan bevételi határ, amit figyelembe kell vennünk. Az egyik az „állandó utasokról” szól. A vonatkozó törvény szerint, ha egy katás vállalkozó egy adóév során összességében egymillió forintnál magasabb összegben számláz ugyanazon adóalanynak, azt kata bevallásában fel kell tüntetni. A nyomtatványon szerepelnie kell a vállalkozás nevének, címének, adószámának, és a kiszámlázott összegnek.
A másik az idén bejelentett, és nagy felháborodást kiváltott 3 milliós határ. E szerint az ugyanazon vállalkozásnak kiszámlázott, 3 millió forint feletti összeg után már nem csak jelentési kötelezettség, hanem 40 százalékos adófizetési kötelezettség is fennáll. Bár ekkora összeg egy átlagos taxis esetén nem jellemző, tudunk olyan – elsősorban nem budapesti – kollégákról, akik helyi céggel szerződésben állva ennyit, vagy akár többet is számláznak egy évben. Bár ezt a 40 százalékos adóterhet elvileg az igénybevevő viseli, eddigi tapasztalataink szerint szinte minden esetben áthárították a vállalkozóra. Vagy szerződést bontottak…
A megoldás egy másik adózási formára való áttérés lehet, de erről majd egy későbbi cikkben.
-oli-
Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…
A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…
2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…
A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…
Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…
Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…