Categories: Hírek

Segíthet-e a taxisokon?

Tízmilliós kölcsön, tíz évre, nulla százalékos kamatra

A kormány meghirdette gazdaságélénkítő programját, melynek része az úgynevezett Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön, amire hároméves moratórium jár azoknak a kis- és középvállalkozásoknak, akik a COVID-19 alatt lehetetlenültek el. A taxis szolgáltatók jelentős része a pandémia miatt került nagyon nehéz helyzetbe. Legalább háromezren már abbahagyták, vagy szüneteltetik tevékenységüket. Sokan az utolsó tartalékaikat élik fel. Talán rajtuk is segíthet ez a gyorskölcsön. Lássuk, mit lehet tudni erről a hitellehetőségről. 

Az már biztos, hogy a Gazdaság-újraindítási Akcióterv keretében a Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön keretösszege összesen 100 milliárd forint.

A gyorskölcsön, amelynek lebonyolításával a Magyar Fejlesztési Bankot (MFB) bízta meg a kormány, elsősorban azt a cél szolgálja a döntéshozók részéről, hogy a posztkoronavírus-korszakban mielőbb újraindulhasson, talpra állhasson a gazdaság, és megmaradjanak a munkahelyek.

A kormányhatározat egyelőre csupán néhány főbb szabályt tartalmaz, a pontos részletek még váratnak magukra. De mi az, ami napjainkban tudható:

Az MFB a tájékoztatójában jogosultként a válság által leginkább sújtott ágazatokban tevékenykedő mikro-, kis- és középvállalkozásokat tünteti fel, amelyek most a talpon maradásukért küzdenek, valamint segítségre van szükségük, hogy felkészülhessenek a járvány utáni működésre.

A felvett összeget a vállalkozások bérekre, járulékokra, rezsire, működési költségre és készletfinanszírozásra is használhatják.

A maximálisan igényelhető összeg legfeljebb 10 millió forint, a legkisebb összeg pedig 1 millió. A kölcsönt a kérelem benyújtásával az MFB Pontokon lehet igényelni.

Ez ún. éven túli lejáratú, forgóeszköz típusú kölcsön, amelynek futamideje 120 hónap, ami 10 év. Törlesztését az adós a hitel folyósítását követően 3 év türelmi idő után kezdi meg. A kölcsön kamata mindvégig nulla százalék. A rendelkezésre álló keretösszeg, egyelőre 100 milliárd – írja a kormányrendelet.

Az ördög a részletekben bújik meg itt is. Egyrészről a hitelt felvevő taxisnak igazolnia kell, hogy a világjárvány okozta az ellehetetlenülését. Másrészről a kölcsönt bérekre, járulékokra, rezsire és működési költségekre fordíthatja. Érdemes kinek-kinek átgondolnia, hogy valóban erre lenne-e a legnagyobb szüksége? Azt senki nem feledje, bármennyire is vonzó a nulla százalékos kamat, a három éves visszafizetési türelmi idő, ez mégis csak egy hitel, amit ki kell termelni, vissza kell fizetni…

k.z.t./fotó: Facebook

 

OldB

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

5 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago