Tízmilliós kölcsön, tíz évre, nulla százalékos kamatra
A kormány meghirdette gazdaságélénkítő programját, melynek része az úgynevezett Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön, amire hároméves moratórium jár azoknak a kis- és középvállalkozásoknak, akik a COVID-19 alatt lehetetlenültek el. A taxis szolgáltatók jelentős része a pandémia miatt került nagyon nehéz helyzetbe. Legalább háromezren már abbahagyták, vagy szüneteltetik tevékenységüket. Sokan az utolsó tartalékaikat élik fel. Talán rajtuk is segíthet ez a gyorskölcsön. Lássuk, mit lehet tudni erről a hitellehetőségről.
Az már biztos, hogy a Gazdaság-újraindítási Akcióterv keretében a Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön keretösszege összesen 100 milliárd forint.
A gyorskölcsön, amelynek lebonyolításával a Magyar Fejlesztési Bankot (MFB) bízta meg a kormány, elsősorban azt a cél szolgálja a döntéshozók részéről, hogy a posztkoronavírus-korszakban mielőbb újraindulhasson, talpra állhasson a gazdaság, és megmaradjanak a munkahelyek.
A kormányhatározat egyelőre csupán néhány főbb szabályt tartalmaz, a pontos részletek még váratnak magukra. De mi az, ami napjainkban tudható:
Az MFB a tájékoztatójában jogosultként a válság által leginkább sújtott ágazatokban tevékenykedő mikro-, kis- és középvállalkozásokat tünteti fel, amelyek most a talpon maradásukért küzdenek, valamint segítségre van szükségük, hogy felkészülhessenek a járvány utáni működésre.
A felvett összeget a vállalkozások bérekre, járulékokra, rezsire, működési költségre és készletfinanszírozásra is használhatják.
A maximálisan igényelhető összeg legfeljebb 10 millió forint, a legkisebb összeg pedig 1 millió. A kölcsönt a kérelem benyújtásával az MFB Pontokon lehet igényelni.
Ez ún. éven túli lejáratú, forgóeszköz típusú kölcsön, amelynek futamideje 120 hónap, ami 10 év. Törlesztését az adós a hitel folyósítását követően 3 év türelmi idő után kezdi meg. A kölcsön kamata mindvégig nulla százalék. A rendelkezésre álló keretösszeg, egyelőre 100 milliárd – írja a kormányrendelet.
Az ördög a részletekben bújik meg itt is. Egyrészről a hitelt felvevő taxisnak igazolnia kell, hogy a világjárvány okozta az ellehetetlenülését. Másrészről a kölcsönt bérekre, járulékokra, rezsire és működési költségekre fordíthatja. Érdemes kinek-kinek átgondolnia, hogy valóban erre lenne-e a legnagyobb szüksége? Azt senki nem feledje, bármennyire is vonzó a nulla százalékos kamat, a három éves visszafizetési türelmi idő, ez mégis csak egy hitel, amit ki kell termelni, vissza kell fizetni…
k.z.t./fotó: Facebook
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…