A Holdra és a Marsra készül a Hyundai
A Hyundai a járműgyártás második legnagyobb innovatőre a világon, így nem meglepő, hogy már nem csupán földi léptékekben gondolkodik. Elkészítette a TIGER elnevezésű eszközét, ami a legnehezebb, legdurvább körülmények között lehet igazán hasznos, például barlangokban, vagy akár a Holdon és a Marson.
Bemutatták a Hyundai első UMV (ultimate mobility vehicle, magyarul korlátlan mobilitású jármű) koncepcióját. Tervei korábban is voltak ezen a téren a gyártónak, mint például az Elevate, de a TIGER születhetett meg előbb. A TIGER (Transforming Intelligent Ground Excursion Robot) név nemcsak tigrist jelent, hanem arra is utal, hogy egy intelligens, nehéz körülmények között is boldoguló robotról van szó.
A járművet a Hyundai Csoporthoz tartozó, 2020 végén alapított, a kaliforniai Mountain View-ban székelő New Horizons Studio fejlesztette ki. Dr. John Suh, a vállalat vezetője szerint az ilyen járművek fejlesztése lehetőséget ad a tervezőknek arra, hogy szabadjára engedjék a képzeletüket, és újragondolják a járművek koncepcióját. A TIGER szoftvereinek fejlesztésében az Autodesk is részt vett.
A TIGER kialakításának köszönhetően a legnehezebb terepen is képes mozogni, így például a hegyekben, barlangokban vagy az erdők mélyén is helytáll. Sőt, tipikus felhasználási területe lehet az űrkutatás, hiszen a Hold vagy akár a Mars felszínén sem boldogul el a legtöbb jármű.
Utóbbi felhasználási területet erősítheti, hogy a TIGER képes kapcsolódni az úgynevezett UAV-khez is, azaz a pilóta nélküli repülőkhöz.
A TIGER a lábainak és kerekeinek köszönhetően 360 fokban mozgatható, míg a számos szenzorának köszönhetően alaposan feltérképezi a környezetét. Fontos még, hogy komolyabb raktérrel rendelkezik, így képes élelmiszert, vagy egyéb szükséges szállítmányt eljuttatni olyan helyekre, ahová más járművel nem lehet eljutni.
Már csak egy dolog várat magára: eljuttatni a Holdra vagy a Marsra!
Cash/fotó: Hyundai New Horizon Studio
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…