Adathalászok banki hálójukat ismét kivetették
Egy héten belül két hazai pénzintézet is közleményben hívta fel szerződő partnerei figyelmét: adathalászok megtévesztő emailekkel, telefonhívásokkal igyekeznek megszerezni az ügyfelek bizalmas adatait. PIN-kódját vagy jelszavát soha, senki ne adja meg ilyen megkeresések esetén. A bank ilyet nem kér!
Az utóbbi hetekben egyre többen panaszkodnak, „A személyes adataival kapcsolatos problémát észleltünk” tárgyú leveleket kaptak, amely valóságosnak látszó, de hamis honlapra vezettek. A hamis weboldal ezek után egy következő másikra, ahol már az ügyfél személyes és kártyaadatait kérik. A csalók előbb csak az OTP ügyfeleinek küldtek üzenetet.
A pénzintézet felhívja a figyelmet: sem a bankkártyák adatait, sem netbankok fiókjainak belépési kódjait nem kérik ilyen módon. Azt javasolják, hogy akik hasonló e-mailt és linket kapnak, azonnal zárják be az adathalász oldalt, és ne adjanak meg adatokat.
Mik a szóban forgó csaló levél fő ismertető jelei?
Az OTP figyelmeztetésével szinte egyidőben az MKB Bank is kiadott egy közleményt a megszaporodó csalásokkal kapcsolatban.
Eszerint a csalók magyar nyelvű telefonhívásai azt a látszatot keltik, hogy a hívás a bankok létező, ügyfélszolgálati hívószámai valamelyikéről érkezett, a csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be. Ezután – arra hivatkozva, hogy a hívott személy bankkártyás költéseit elutasították – bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el. Sőt esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Az MKB Bank is felhívja a figyelmet arra, a bankok soha nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat. Azt tanácsolják, hogy aki hasonló hívást tapasztalt, jelezze az esetet az MKB Bank ügyfélszolgálati munkatársainak.
Gyanút keltő lehet minden olyan telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldali üzenet vagy e-mail, amelyben az internetbanki bejelentkezéshez szükséges jelszavunkat vagy PIN-kódunkat kérik. Szintén bizalmatlanságra adhat okot, ha az üzenet magyartalan nyelvezetű, nehezen értelmezhető, mivel ezek a tartalmak gyakran fordítóprogrammal készülnek. Soha ne válaszoljunk az ilyen típusú telefonhívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre. Egyetlen bank, sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér jelszavakat vagy PIN-kódokat, sem más bizalmas adatokat!
Ne telepítsünk ismeretlen programokat a számítógépünkre vagy telefonunkra! Mielőtt bejelentkezünk az internetbankba, győződjünk meg arról, hogy valóban az adott bank oldalán vagyunk-e!
Mindezen elővigyázatosság ellenére, ha mégis úgy érezzük, csalás áldozataivá válhattunk, váltunk, azonnal értesítsük a bankot a történtekről, akik a megfelelő korlátozásokkal mérsékelhetik, vagy meg is előzhetik a tényleges kárt. Arról se feledkezzünk meg, hogy a rendőrségen is tegyünk bejelentést, feljelentést az esetről, hogy a károsultak lehetséges számát ezáltal is csökkentsük, valamint hozzájáruljunk a csalók felderítéséhez, elfogásához.
k.z.t./fotó: Facebook
Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…
Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…
Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt 2025. április 6-ig megváltozik a forgalmi rend. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…
Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet. Keddtől hatályos az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely jelentősen átalakíthatja a…
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának minden vállalkozó, vállalkozás köteles éves regisztrációs díjat fizetni. A díj…