Categories: Hírek

100 milliós bírság a Volkswagennek

2020 utolsó negyedévében még kétmilliárd eurós bírságra számíthatott a Volkswagen konszern, amit sikerült 100 milliósra redukálnia, annak ellenére, hogy az Európa Unió által szabott emissziós normát nem sikerült teljesíteni, csupán megközelíteni. A világ legnagyobb autógyártóját az elektromos autói mentették a horribilis büntetéstől.

A német járműgyártó tavaly mintegy húsz százalékkal csökkentette az unióban értékesített autóinak flottaszintű átlagos szén-dioxid-kibocsátását. Az új járművei így kilométerenként átlagosan 99,8 grammot bocsátottak ki az üvegházhatású gázból, ami azonban 0,5 grammal felülmúlta a célértéket. A VW egyik szóvivője szerint ez egy nagyon alacsony, százmillió eurós nagyságrendű büntetést jelent.

A kibocsátási határértéknek nem megfelelő autógyártóknak minden egyes, az unióban adott évben eladott autójuk után annyiszor 95 euró bírságot kell fizetniük, amennyi grammal meghaladták a számukra az értékesített járművek tömegének függvényében megállapított célértéket.

Az októberi adatok szerint a Volkswagen Group a második legrosszabb helyen állt az európai autógyártó egyesülések listájában, ami a 2020 végére kitűzött uniós szén-dioxid-kibocsátási limitet illeti. Az akkori állás szerint a német autógyártó 8 grammal haladta túl a flottájára meghatározott átlagos, 97 g/km-es értéket, ami közel 2,9 millió darabos éves autóértékesítés mellett, több mint 2 milliárd eurós büntetést vont volna maga után. (Ez egyébként a legnagyobb összeg, amit autógyártóra kirótt volna az EU.)

Herbert Diess, a VW vezérigazgatója elmondta: reményei szerint 2021-ben már megfelelnek a normának, hála annak, hogy a konszern márkái elektromos modellekkel bővítik kínálatukat.

A VW konszern kínálata már 2020-ban is számos elektromos típussal egészült ki. A vállalatcsoport összesen 315.400 darab elektromos járművet szállított ki az EU tagországaiban, Nagy-Britanniában, Norvégiában és Izlandon. Ez több mint négyszeres növekedést jelent éves összevetésben. Mi több, Nyugat-Európában a konszern piacvezetővé vált a tisztán elektromos járművek piacán, körülbelül 25 százalékos piaci részesedésével.

A VW és Audi márkák túlteljesítették emissziós céljaikat. Mint ahogy arról a vállalatcsoport névadó márkájánál elmondták, az európai eladásoknak 12.4 százalékát akkumulátoros elektromos és hibrid típusok alkották, ami több mint ötszörös növekedés 2019-hez képest.

Az új modellek mellett a Volkswagent az is segítette az uniós határérték megközelítésében, hogy több elektromos autókat gyártó vállalattal is társult az emissziós kreditek közös elszámolása céljából.

A Reuters cikkéből kiderül: a szigorodó uniós követelmények miatt 2030-ra az európai eladásinak hatvan százalékát kell majd villanyhajtású modelleknek alkotnia, szemben a korábban vázolt negyven százalékkal.

 

Cash/fotó:VW Group

OldA

Recent Posts

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

2 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

2 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

3 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

3 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

3 nap ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

4 nap ago