2020 utolsó negyedévében még kétmilliárd eurós bírságra számíthatott a Volkswagen konszern, amit sikerült 100 milliósra redukálnia, annak ellenére, hogy az Európa Unió által szabott emissziós normát nem sikerült teljesíteni, csupán megközelíteni. A világ legnagyobb autógyártóját az elektromos autói mentették a horribilis büntetéstől.
A német járműgyártó tavaly mintegy húsz százalékkal csökkentette az unióban értékesített autóinak flottaszintű átlagos szén-dioxid-kibocsátását. Az új járművei így kilométerenként átlagosan 99,8 grammot bocsátottak ki az üvegházhatású gázból, ami azonban 0,5 grammal felülmúlta a célértéket. A VW egyik szóvivője szerint ez egy nagyon alacsony, százmillió eurós nagyságrendű büntetést jelent.
A kibocsátási határértéknek nem megfelelő autógyártóknak minden egyes, az unióban adott évben eladott autójuk után annyiszor 95 euró bírságot kell fizetniük, amennyi grammal meghaladták a számukra az értékesített járművek tömegének függvényében megállapított célértéket.
Az októberi adatok szerint a Volkswagen Group a második legrosszabb helyen állt az európai autógyártó egyesülések listájában, ami a 2020 végére kitűzött uniós szén-dioxid-kibocsátási limitet illeti. Az akkori állás szerint a német autógyártó 8 grammal haladta túl a flottájára meghatározott átlagos, 97 g/km-es értéket, ami közel 2,9 millió darabos éves autóértékesítés mellett, több mint 2 milliárd eurós büntetést vont volna maga után. (Ez egyébként a legnagyobb összeg, amit autógyártóra kirótt volna az EU.)
Herbert Diess, a VW vezérigazgatója elmondta: reményei szerint 2021-ben már megfelelnek a normának, hála annak, hogy a konszern márkái elektromos modellekkel bővítik kínálatukat.
A VW konszern kínálata már 2020-ban is számos elektromos típussal egészült ki. A vállalatcsoport összesen 315.400 darab elektromos járművet szállított ki az EU tagországaiban, Nagy-Britanniában, Norvégiában és Izlandon. Ez több mint négyszeres növekedést jelent éves összevetésben. Mi több, Nyugat-Európában a konszern piacvezetővé vált a tisztán elektromos járművek piacán, körülbelül 25 százalékos piaci részesedésével.
A VW és Audi márkák túlteljesítették emissziós céljaikat. Mint ahogy arról a vállalatcsoport névadó márkájánál elmondták, az európai eladásoknak 12.4 százalékát akkumulátoros elektromos és hibrid típusok alkották, ami több mint ötszörös növekedés 2019-hez képest.
Az új modellek mellett a Volkswagent az is segítette az uniós határérték megközelítésében, hogy több elektromos autókat gyártó vállalattal is társult az emissziós kreditek közös elszámolása céljából.
A Reuters cikkéből kiderül: a szigorodó uniós követelmények miatt 2030-ra az európai eladásinak hatvan százalékát kell majd villanyhajtású modelleknek alkotnia, szemben a korábban vázolt negyven százalékkal.
Cash/fotó:VW Group
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…