2020 utolsó negyedévében még kétmilliárd eurós bírságra számíthatott a Volkswagen konszern, amit sikerült 100 milliósra redukálnia, annak ellenére, hogy az Európa Unió által szabott emissziós normát nem sikerült teljesíteni, csupán megközelíteni. A világ legnagyobb autógyártóját az elektromos autói mentették a horribilis büntetéstől.
A német járműgyártó tavaly mintegy húsz százalékkal csökkentette az unióban értékesített autóinak flottaszintű átlagos szén-dioxid-kibocsátását. Az új járművei így kilométerenként átlagosan 99,8 grammot bocsátottak ki az üvegházhatású gázból, ami azonban 0,5 grammal felülmúlta a célértéket. A VW egyik szóvivője szerint ez egy nagyon alacsony, százmillió eurós nagyságrendű büntetést jelent.
A kibocsátási határértéknek nem megfelelő autógyártóknak minden egyes, az unióban adott évben eladott autójuk után annyiszor 95 euró bírságot kell fizetniük, amennyi grammal meghaladták a számukra az értékesített járművek tömegének függvényében megállapított célértéket.
Az októberi adatok szerint a Volkswagen Group a második legrosszabb helyen állt az európai autógyártó egyesülések listájában, ami a 2020 végére kitűzött uniós szén-dioxid-kibocsátási limitet illeti. Az akkori állás szerint a német autógyártó 8 grammal haladta túl a flottájára meghatározott átlagos, 97 g/km-es értéket, ami közel 2,9 millió darabos éves autóértékesítés mellett, több mint 2 milliárd eurós büntetést vont volna maga után. (Ez egyébként a legnagyobb összeg, amit autógyártóra kirótt volna az EU.)
Herbert Diess, a VW vezérigazgatója elmondta: reményei szerint 2021-ben már megfelelnek a normának, hála annak, hogy a konszern márkái elektromos modellekkel bővítik kínálatukat.
A VW konszern kínálata már 2020-ban is számos elektromos típussal egészült ki. A vállalatcsoport összesen 315.400 darab elektromos járművet szállított ki az EU tagországaiban, Nagy-Britanniában, Norvégiában és Izlandon. Ez több mint négyszeres növekedést jelent éves összevetésben. Mi több, Nyugat-Európában a konszern piacvezetővé vált a tisztán elektromos járművek piacán, körülbelül 25 százalékos piaci részesedésével.
A VW és Audi márkák túlteljesítették emissziós céljaikat. Mint ahogy arról a vállalatcsoport névadó márkájánál elmondták, az európai eladásoknak 12.4 százalékát akkumulátoros elektromos és hibrid típusok alkották, ami több mint ötszörös növekedés 2019-hez képest.
Az új modellek mellett a Volkswagent az is segítette az uniós határérték megközelítésében, hogy több elektromos autókat gyártó vállalattal is társult az emissziós kreditek közös elszámolása céljából.
A Reuters cikkéből kiderül: a szigorodó uniós követelmények miatt 2030-ra az európai eladásinak hatvan százalékát kell majd villanyhajtású modelleknek alkotnia, szemben a korábban vázolt negyven százalékkal.
Cash/fotó:VW Group
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…