Tovább terjeszkedik a magyar olajcég

 

 

A Mol megállapodott az OMV-vel, hogy az OMV Downstream GmbH-tól megvásárolja az OMV Slovenija 92,25 százalékát, melyben az INA már 7,75 százalékos kisebbségi részesedéssel rendelkezik. A felek 301 millió eurós vételárban egyeztek meg, ami az OMV Slovenija 100 százalékos tulajdonrésze – olvasható a Mol közleményében.

Az OMV Slovenija az ország második legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát működteti három különböző márkanév alatt: ezek az OMV (108), az EuroTruck (4) és az Avanti/DISKONT (8). A Mol az INA-val együtt a felvásárolt vállalat nagykereskedelmi üzletágát is tartalmazó eszközök 100 százalékos tulajdonosa lesz. A tranzakció versenyhatósági engedélyhez kötött.

A Mol jelenleg 53 töltőállomással van jelen Szlovéniában, 48 töltőállomás MOL Slovenia, 5 pedig INA márkanév alatt üzemel, mellyel a harmadik legnagyobb piaci szereplő az országban.

„Ez a lépés összhangban van azon stratégiai törekvésünkkel, amelynek célja, tovább bővítsük töltőállomás-hálózatunkat a már meglévő és a potenciális új kelet-közép-európai piacokon. A Mol-csoport további célkitűzése 2025-ig 2200-ra bővíteni a töltőállomások számát, vagy akár még többre, amennyiben további jó lehetőségek adódnak” – idézi a közlemény a csoport elnök-vezérigazgatóját, Hernádi Zsoltot.

A cégvezető szerint Szlovénia egyik legfontosabb piaci szereplőjévé válnak. Az OMV Slovenija felvásárlása a harmadik bejelentett megállapodás, amióta 2021 februárjában a Mol frissítette hosszú távú stratégiáját. A cégcsoport nemrégiben tette közzé, hogy a Slovnaft megvásárolja a Normbenz Slovakia 100 százalékát, ami 16, Lukoil márkanév alatt működtetett szlovákiai töltőállomást foglal magában. A Mol továbbá megállapodást kötött a Marché Internationallel, amely 9 éttermet üzemeltet Magyarországon Marché márkanév alatt.

Jelenleg a Mol-csoportnak 1941 töltőállomása van 9 országban, különböző márkanevekkel. 466 Magyarországon, 434 Horvátországban, 304 Csehországban, 254 Szlovákiában, 243 Romániában, 106 Bosznia-Hercegovinában, 70 Szerbiában, 53 Szlovéniában és 11 Montenegróban. A Mol piacvezető szerepet tölt be Magyarországon, Horvátországban, Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában, Csehországban a második, Szlovéniában, Romániában és Montenegróban pedig a harmadik legnagyobb piaci szereplő – tartalmazza a tájékoztató anyag.

Cash/fotó: Youtube