Ugrás a tartalomhoz

Online pénztárgép éves felülvizsgálat - elhalasztva

április 23 2020

Ha az online pénztárgép, felügyeleti egysége éves felülvizsgálatának határideje a veszélyhelyzet ideje alatt jár le, akkor a felülvizsgálatot az üzemeltetőnek a veszélyhelyzet megszűnése utáni 120 napon belül kell elvégeztetnie, tette közzé oldalán a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

A COVID-19 koronavírus-járvány miatt a kormány 2020. március 11-én veszélyhelyzetet hirdetett, és olyan intézkedésekről döntött, amelyek értelmében radikálisan csökkenteni kell a személyes érintkezések számát. 


A pénztárgépek kötelező éves felülvizsgálatának része a szervizes vizsgálat, amelyet a pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek. Taxis vállalkozók esetén a vizsgálatra - a kialakult gyakorlat szerint - a felülvizsgálatra jogosult szervizben kerül sor. Ez jellemzően a szervizhelyiségben a műszerész és a pénztárgép üzemeltetője jelenlétében történik, ügyfélforgalom mellett.

A pénztárgépek éves felülvizsgálatának elvégzése kapcsán is elsődleges a veszélyhelyzeti intézkedések betartása. 
.Az üzemeltetőnek ezért semmilyen szankcióval nem kell számolnia, ha időközben a határidő lejár és az elmaradt éves felülvizsgálatot legkésőbb a veszélyhelyzet megszűnése utáni 120 napon belül elvégezteti.

A NAV teljes tájékoztatóját ITT olvasható